کد خبر:293092
پ
عشقی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد

ساز و کار بازار توافقی فرابورس ایران/ بازار توافقی فرابورس مختص سرمایه‌گذاران حرفه‌ ای است/ در بازار توافقی سرمایه‌ گذاران باید بیانیه ریسک را امضا کنند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یین افتتاح بازار توافقی فرابورس ایران، ساز و کار این بازار را تشریح کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یین افتتاح بازار توافقی فرابورس ایران، ساز و کار این بازار را تشریح کرد.

 

*** بازار توافقی فرابورس ایران

 

به گزارش سروش، مجید عشقی در آیین افتتاح بازار توافقی فرابورس ایران با بیان اینکه افتتاح این بازار اتفاق بسیار مهمی است، اظهار داشت:

توسعه فرابورس روندی با شتاب منطقی و مناسب در پیش گرفته است.

یکی از ایرادهای جدی بازار پایه نداشتن تفاوت با بازار شرکت‌های پذیرفته شده بود که می‌ توانست ریسک‌هایی را برای سرمایه‌ گذاران به همراه داشته باشد.

عمده شرکت‌های بازار پایه امکان پذیرش در بازارهای بالاتر را ندارند و باید در بازار توافقی درج شوند که این شامل همه شرکت‌ ها نمی شود و شرکت‌هایی که امکان پذیرش در بازار های بالاتر را داشته باشند باید به بازارهای اصلی منتقل شوند.

 

*** در بازار توافقی سرمایه‌ گذاران باید بیانیه ریسک را امضا کنند 

 

وی با تاکید بر اینکه معاملات سهام در بازار پایه ریسک‌ های بسیاری برای سهامداران دارد و برخی بدون توجه به این ریسک‌ها، خرید و فروش می‌کردند، اظهار داشت:

فرابورس پیشنهاد راه‌اندازی بازار توافقی را بر همین اساس مطرح کرد که موضوعات فنی متعددی به دنبال داشت زیرا روند معاملات مانند سایر بازارها نبود.

 

عشقی با اشاره به اینکه پیام بازار توافقی، وجود تفاوت محسوس بین شرکت‌ های پذیرش‌ شده و پذیرش‌ نشده در روند معاملات است، تاکید کرد:

در این بازار سرمایه‌ گذاران باید بیانیه ریسک را امضا کنند و همچنین از نظر حجم مبنا و دامنه نوسان محدودیت‌ های کمتری دارد که بر همین اساس این بازار مختص سرمایه‌گذاران حرفه‌ ای است.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** از این پس ورودی بازار پایه بسته است

 

به گزارش سروش، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان و با بیان اینکه در بازارهای بین‌المللی مشابه بازار پایه وجود ندارد بلکه بازارهای خاصی با معامله‌گران خاص فعال است، بیان داشت:

از این پس ورودی بازار پایه بسته است و شرکت‌هایی که به لحاظ قانونی باید وارد بازار سرمایه شوند و امکان ورود به بازارهای اصلی را ندارند، وارد بازار توافقی خواهند شد.

سایر شرکت‌ های بازار پایه نیز باید در کوتاه‌ترین زمان شرایط خود را برای ورود به بازارهای بالاتر احراز، یا به بازار توافقی ورود پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه