کد خبر:279008
پ
۱۶۷۱۰۸۱۲۴۷۳۷۲۵۳۱۰۰ (۱)
سروش گزارش می‌دهد:

سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی/ خنثی‌سازی تحریم، دور زدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت از تحریم‌ها، سه رویکرد دولت و ملت در مواجهه با تحریم‌ها

رئیس جمهور در نخستین مقصد از دور دوم سفرهای استانی به منظور انجام سفری دو روزه به شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی سفر کرد.

رئیس جمهور در نخستین مقصد از دور دوم سفرهای استانی به منظور انجام سفری دو روزه به شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی سفر کرد.

 

 

*** سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز دومین دور از سفرهای استانی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد.

رئیس جمهور از تعدادی از طرح‌های استان که در سفر قبلی دولت مردمی به خراسان جنوبی تصمیماتی برای تکمیل آنها اتخاذ شده بود، بازدید خواهد کرد و علاوه بر آن در جریان این سفر پروژه استراتژیک فولاد اسفنجی قائن و مجموعه فاضلاب و تصفیه‌خانه بیرجند نیز افتتاح خواهند شد.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با مردم بیرجند و نهبندان دیدار عمومی خواهد داشت و در جمع آنان سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان به جمع‌بندی تصمیمات اتخاذ شده در این سفر خواهد پرداخت و پس از آن در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به خراسان جنوبی را تشریح می‌کند.

وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، معاون امور زنان، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهور شهریور سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی، به همراه جمعی از وزرا و معاونین رئیس جمهور به این استان سفر کرده بود.

 

 

*** حضور رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به خراسان جنوبی/ ۲۵ آذر/ ۱۸:۳۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در نشست خبری پایان دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دور اول سفر ضرورت‌هایی با توجه به‌ برخی عقب‌ماندگی‌ها به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت:

خوشبختانه اعتبارات تخصیص یافته در اولین سفر دولت به خراسان جنوبی با همت مدیران و جوانان سخت‌کوش استان مورد پیگیری قرار گرفت.

از مجموع ۵ هزار میلیارد تسهیلات تخصیصی که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد آن برای کارهای عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد هم برای تسهیلات بود، هر دو پرداخت شد؛ یعنی کارها به میزان بایسته پیش رفته اما باید بر سرعت کار افزود تا مصوبات دور اول به نتیجه قطعی برسند.

دوم سفرهای استانی هم تکمیل کارهای قبلی‌ است و هم کارهایی که جدیداً باید مورد تأکید قرار گیرد و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

 

رئیس‌جمهور راه‌های مواصلاتی ریلی را از ضرورت‌های استان و از وعده‌های دور اول سفر استانی به خراسان جنوبی دانست و گفت:

راه‌آهن از ضرورت‌‌های استان است و تقریبا ۲۷۰ کیلومتر باید خط‌آهن احداث شود که اعتبارات و پیمانکار آن مشخص و کار آغاز شده است.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه با وجود جوانان سخت‌کوش خراسانی کار شدنی است، گفت:

جوانان پُرکار در بخش‌های مختلف استان کار مهم آب‌ ‌رسانی را انجام می‌دهند و وعده دادند که هر چه سریع‌تر این موضوع را حل کنند که از بسیج و سپاه و دیگر دست‌اندرکاران این پروژه تشکر می‌کنم.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تمام اقدامات‌ مقدماتی برای احداث راه‌آهن انجام شده، تصریح کرد:

این موضوع را در حضور اصحاب رسانه مطرح می‌کنم که بهترین ناظران هستند و استاندار هم جزئیات آن را توضیح خواهد داد‌ تا هم رسانه‌ای‌ها‌ و هم مردم بدانند که اینکار انجام شده است.

 

 

*** حضور رئیس جمهور در نشست برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی/ ۲۵ آذر/ ۱۷:۱۵

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در دومین روز از سفر دوم دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در نشست «شورای برنامه ریزی و توسعه استان» گفت:

باید صمیمانه از مردم صمیمی، بابصیرت و زمان‌شناس بیرجند و نهبندان و همه اهالی خراسان جنوبی که حقیقتاً جلوه و حماسه‌ای از حضور را به نمایش گذاشتند قدردانی کنم. این حضور جلوه پایبندی مردم به انقلاب اسلامی، ارزش‌ها، ولایت و شهداست و امیدوارم بتواند آثار و برکات خودش را در استان و کشور داشته باشد.

از سویی باید از این حضور اظهار و احساس خوشحالی و تشکر کرد و از سوی دیگر این حضور مسئولیت‌‌آور است. انتظار این مردم از دولتمردان و مسئولین و همه کسانی که به اسم حکومت و نظام در کسوت خدمتگزاری هستند، این است که کار متفاوتی را ارایه دهند؛ کاری جهادی و حرکتی ماندگار برای رفع مشکلاتی که امروز مردم دارند.

 

رئیس جمهور سرمایه بزرگ و مهم مردم این استان را فرهنگ دینی و اخلاق متعالی آنها دانست و گفت:

اینکه خراسان جنوبی با وجود مرز طولانی با افغانستان که مسائل زیادی دارد و ناامنی هایش می تواند به داخل ایران منتقل شود، کمترین نرخ جرم و جنایت را در کشور دارد، بخاطر همین فرهنگ دینی ارزشمند است که مبنای تربیت فرزندان در خانواده ها نیز هست.

 

 

*** رئیس جمهور در اجتماع اقشار مختلف مردم نهبندان/ ۲۵ آذر/ ۱۳:۰۵

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان، با بیان اینکه حضور پرشور شما مردم در استقبال از بنده محبت شما به خدمتگزار خودتان و سرباز ولایت است که از آن قدردانی می‌کنم، گفت:

این حضور پرشور و محبت و بزرگواری شما، لطف و علاقه شما به انقلاب و اسلام و خون مطهر شهیدان و اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 

وی رمز ناتوانی دشمن از تعدی به جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها را همین حضور باصفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود:

پشتوانه این نظام، مردم متدین و دلداده به انقلاب هستند و از همین رو دشمن نه اینکه نخواهد، اما نتوانسته به خواسته‌هایش برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند. دلیل این مسئله شور، شعور و بصیرت مردم است که احساس می‌کنند امروز باید با همه وجود و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایستادگی کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد، اظهار داشت:

دشمنان تصور می‌کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند مردم ایران را هم مثل آنها بازی بدهند و شعارهای دروغین و دهن‌پرکن بدهند. فکر کردند می‌توانند با کلمه آزادی مردم را گول بزنند و تصور کردند با اسم بردن از زندگی مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند.

 

 

*** رئیس جمهور در جمع مردم روستای مرزی لانو/ ۲۵ آذر/ ۱۰:۰۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی برای دیدار با اقشار مختلف مردم و همچنین بازدید از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی روستاهای شهرستان سربیشه، به روستای لانو سفر کرد.

 

رئیس جمهور در جریان این سفر از طرح‌های تامین آب و آبرسانی به روستاهای منطقه که توسط قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران در حال اجرا است بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این طرح‌ها از جزئیات طرح‌ها و اقدامات در دست انجام برای رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی این منطقه مطلع شد.

 

حجت الاسلام رئیسی در ادامه از کارگاه‌های قالیبافی و حوله‌بافی که توسط گروههای جهادی به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده، بازدید و با فعالیت‌های در حال انجام در این مرکز برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز خانوارهای روستایی آشنا شد.

 

وی در جریان حضور خود در منطقه روستایی لانو همچنین با گروه‌های جهادی که از مناطق مختلف کشور در این منطقه محروم حضور یافته و به فعالیت‌های خدماتی و محرومیت‌زدایی مشغول هستند دیدار کرد و ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های آنان برای زدودن محرومیت از چهره این مناطق، از جزئیات فعالیت‌های آنها مطلع شد.

 

رئیس جمهور در ادامه در اجتماع اهالی روستاهای منطقه حضور یافت و ضمن دیدار و گفتگوی رو در رو با ایشان دستوراتی برای رفع مشکلات و تامین مطالبات آنها به مقامات استانی داد.

 

 

*** حضور رئیس جمهور در نشست پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی/ ۲۴ آذر/ ۲۰:۱۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در نشست «پیشرفت و آبادانی» با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان با تشکر از نظرات مطرح شده در این جلسه گفت:

فعالان اقتصادی به بیان نظرات خود در این جلسه بسنده نکنند و بخش‌های دولتی نیز با کسانی که در میانه میدان فعالیت اقتصادی حضور دارند هم‌اندیشی و همفکری کنند تا بتوانند موانع رونق اقتصادی را از میان بردارند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه پیگیری‌های اداری برای رفع مشکلات کافی نیست و افسران میدان کار و تلاش اقتصادی باید مسائل را ناظر به حل مشکل و تا زمان رسیدن به نتیجه دنبال کنند، افزود:

امروز دشمن از پیشرفت همه جانبه کشور عصبانی است و نمی‌خواهد ایران اسلامی پیشرفت داشته باشد و بخش قابل توجهی از جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی در بخش اقتصادی جریان دارد.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت‌های عظیمی داریم که بهره‌گیری از آنها می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند، اظهار داشت:

اگر چه در خراسان جنوبی به دلیل کمبود نزولات آسمانی، محصولات کشاورزی محدودی قابلیت کشت دارند، اما اگر زنجیره تولید، فرآوری و فروش آنها تکمیل شود، ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد خواهند کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی از اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد معدن و سایر عرصه‌های اقتصادی ظرفیت‌های متنوعی دارد، تصریح کرد:

یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم خراسان جنوبی معادن و به ویژه معادن سنگ استان است.

 

حجت الاسلام رئیسی استاندار خراسان جنوبی را مامور کرد تا با هماهنگی شورای‌عالی معادن و با تشکیل جلسات همفکری با فعالان و صاحب‌نظران بخش معدن در استان موانع و مشکلات پیش‌روی رونق اقتصاد معدن را بررسی و برطرف کنند.

 

رئیس جمهور از مسئولان بخش‌های دولتی مرتبط خواست که در مسیر حل مشکلات، تلاش‌های پیگیرانه و مجدانه بخش خصوصی برای سامان دادن کسب و کار خود و کنار زدن مشکلات و موانع را الگوی خود قرار دهند و خاطرنشان کرد:

رونق اقتصاد معدن در خراسان جنوبی بسیار اهمیت دارد و باید با سرعت و جدیت از سوی استاندار و دیگر مسئولان دنبال شود.

 

 

*** بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه فولاد قائنات/ ۲۴ آذر/ ۱۵:۳۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، با حضور در شهرستان قائنات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد این شهرستان را با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن افتتاح کرد.

با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شود، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

 

 

*** حضور رئیس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم بیرجند/ ۲۴ آذر/ ۱۱:۲۱

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به خراسان جنوبی، در اجتماع باشکوه مردم بیرجند ضمن گرامیداشت یاد شهدای این منطقه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته شده است، گفت:

جلوه‌های دینی، علمی و فرهنگی این استان، شخصیت‌های اثرگذار آن و نیز سختکوشی و بصیرت مردم این منطقه در هر کوی و برزنی مثال‌زدنی است.

همراهی با امام و رهبری تا دفاع از مرز و بوم و ارزش‌های انقلاب و همچنین حضور و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف، این استان را به نماد بصیرت، دین‌مداری، ولایتمداری و زمان‌شناسی تبدیل کرده است.

 

وی در ادامه همچنین مردم این استان را نماد شکر و صبر دانست و گفت:

اهالی خراسان جنوبی به‌رغم همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه‌اند از جمله کمبود آب و نزولات آسمانی، اما دارای صفاتی هستند که قرآن کریم نسبت به انسان‌های شاکر و صبور بیان کرده است.

 

رئیس جمهور در ادامه دشمن‌شناسی و موضع‌گیری صحیح و به موقع را از دیگر ویژگی‌های مردم استان خراسان جنوبی برشمرد و افزود:

این همراهی شما با انقلاب و نظام اسلامی آنچنان بوده است که دشمن را در همه توطئه‌ها ناکام گذاشته و از شما مردم، تصویری نمونه در بصیرت‌آفرینی در سراسر کشور ساخته است.

 

حجت الاسلام رئیسی پشتوانه مردمی را مهم‌ترین مؤلفه اقتدار و امنیت کشور دانست و گفت:

بسیاری از کشورها قدرت‌شان متکی به سخت‌افزارها و جنگ‌افزارهای نظامی است، اما قدرت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه عظیم مردمی است که امروز در کشور به آن شدیداً نیاز داریم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است این پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد:

مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

 

حجت الاسلام رئیسی روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت را ویژگی برجسته ملت ایران و همچنین عامل عصبانیت دشمنان از این ملت عنوان کرد و گفت:

اینکه دختر و پسر ما با تحصیل‌شان، مردان و زنان ما با کار و فعالیت‌شان و دانشمندان و متخصصان ما با دانش و تخصص‌شان در تلاش برای پیشرفت کشور بدون وابستگی به دیگران هستند، دشمن را عصبانی کرده و لذا در تلاش است این روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی را از مردم بگیرد، اما مردم خراسان جنوبی و همه ملت ایران از وابستگی بیزارند.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور برغم همه دشمنی‌ها و فشارها در حال پیشرفت است، اما برخی در پیشرفت کشور تردید دارند، افزود:

حتماً به یاد دارید که در ابتدای فعالیت این دولت روزانه ۷۰۰ نفر به دلیل نبود واکسن کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما به لطف خدای متعال، تلاش کادر درمان، نیروهای بسیج، آحاد مردم و تلاش دولت به نقطه‌ای رسیدیم که وقتی دبیرکل سازمان ملل از بنده بخاطر عدم موفقیت در رفع تحریم دارویی برای واردات واکسن کرونا عذرخواهی کرد، به او گفتم آقای دبیرکل ما امروز در ایران ۶ نوع واکسن تولید می‌کنیم و از واردکننده به صادرکننده واکسن تبدیل شده‌ایم و بیش از ۷۰ درصد مردم کشورمان نیز واکسینه شده‌اند و امروز با اتکای به استقلال و توکل به خدا برخلاف دیگر کشورها روزهای صفر کرونایی را تجربه می‌کنیم.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمنان فکر کردند با تحریم و فشار می‌توانند ما را متوقف کنند، اما ما هرگز متوقف نشدیم، تصریح کرد:

تلاش کردند صادرات نفت ما را به صفر برسانند و تجارت غیرنفتی ما را متوقف کنند، اما دیدند نه تنها صادرات نفت ایران متوقف نشد، بلکه امروز به اندازه قبل از دوران تحریم نفت می‌فروشیم و تجارت غیرنفتی ما با منطقه و جهان رشد قابل توجهی داشته است، آیا اینها پیشرفت نیست؟

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید خود از کارخانه کویر تایر در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت:

امروز متخصصان ما بر پایه کار دانش‌بنیان، ظرافت، ابتکارعمل و نوآوری‌های مثال‌زدنی خلق کردند و نه تنها محصولی که برخی کشورهای دیگر در تولید آن سرآمد هستند با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کنند، بلکه کارخانه و خط تولید آن را نیز خودشان طراحی و احداث کرده‌اند، چرا این پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود؟!

امروز ملت ما با هدایت‌های مقتدای بصیرت‌آفرین و تلاش‌های خود در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، معدنی، رفاهی، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌ها در مسیر پیشرفتی قرار دارد که استمرار آن حتماً ثبات اقتصادی را در کشور تضمین خواهد کرد.

 

 

*** بازدید رئیس جمهور از کارخانه کویر تایر بیرجند و حضور در جمع کارگران/ ۲۴ آذر/ ۱۰:۱۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در جریان سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی به کارخانه کویرتایر به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی و تولیدی استان رفت و از بخش‌های مختلف تولیدی و نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات این کارخانه بازدید کرد.

 

رئیس جمهور در بدو ورود به کارخانه کویرتایر از خط تولید تک مرحله‌ای این کارخانه که برای اولین بار به همت متخصصان داخلی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است، بازدید کرد.

ساخت و بهره‌برداری از این خط تولید توسط متخصصان کشورمان باعث صرفه‌جویی ۳۰۰ هزار دلاری در ساخت و راه‌اندازی هر دستگاه از این خط تولید در کشور شده است. ایران هشتمین کشور دنیاست که به دانش ساخت و بهره‌برداری از خط تولید (UNI STAGE) دست یافته است.

حجت الاسلام رئیسی همچنین از خط تولید تایرهای SUV و CUV که در داخل کشور طراحی و ساخته شده‌اند نیز بازدید کرد که باعث خودکفایی در تولید این نوع تایرها در کشور شده‌اند.

رئیس جمهور از نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات با هدف توسعه زنجیره تامین در این واحد صنعتی نیز بازدید کرد.

 

حجت الاسلام رئیسی در پایان بازدید خود در جمع کارگران این کارخانه با قدردانی از تلاش‌های همه مدیران و کارگران این واحد صنعتی گفت:

امروز شاهد نگاه دانش‌بنیان و بومی‌سازی به روزترین فناوری‌ها در این کارخانه بودیم که باعث خوشحالی و ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مدیران کارخانه، محصولات تولیدی آن نه تنها قابل رقابت با بهترین و جدیدترین محصولات دنیاست، بلکه نسبت به آنها برتری کیفی نیز دارد، اظهار داشت:

این مصداق بارز عمل به شعار سال یعنی «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است.

محصول تلاش شما کارگران، مهندسان و مدیران کارخانه کویرتایر تولید ثروت و قدرت برای کشور است. تولید قدرت صرفا در تولید سلاح و تجهیزات نظامی نیست، بلکه تولید محصولات با کیفیت و به‌روز به نحو احسن برای کشور تولید قدرت و ثروت می‌کند و از این بابت از همه شما صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 

رئیس جمهور در پایان و با اشاره به پایه‌گذاری این کارخانه از سوی مردم و تعداد قابل توجه سهامداران مردمی این واحد صنعتی گفت:

این واحد صنعتی گواه خوبی برای این ادعاست که هر جا کار به مردم سپرده شده است، به خوبی پیش رفته و نشان می‌دهد که باید به مردم میدان داد.

 

 

*** بازدید رئیس‌جمهور از تصفیه خانه فاضلاب بیرجند/ ۲۴ آذر/ ۰۹:۲۰

 

مایع مدول دوم «پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی شهر بیرجند»، با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، صبح امروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به شکل رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه با هدف افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سالم‌سازی محیط زیست، رونق کشاورزی، تأمین آب جایگزین و اشتغالزایی، بهره‌برداری از بخش مایع واحد تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با سیستم لجن فعال و نیز حذف نیتروژن با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۱۴۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود.

استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیرشرب مانند تأمین نیازهای صنعت، فضای سبز و کشاورزی، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیرزمینی و استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و نیز افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از دیگر اهداف بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه است.

اعتبار ارزی این پروژه بالغ بر ۲۳ میلیون یورو است که برای اولین بار از اعتبارات خارجی و از سوی بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو تأمین شده است.
احداث خط انتقال ۹ کیلومتری به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متری از ویژگی‌های دیگر این پروژه است.

 

 

*** رئیس جمهور در بدو ورود به شهر بیرجند/ ۲۴ آذر/ ۰۸:۴۵

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف دومین سفر دولت مردمی به این استان گفت:

خراسان جنوبی معروف به استان علم و فرهنگ است و بنده علقه خاصی به مردم آن دارم.

 

رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به خراسان جنوبی افزود:

استاندار و دیگر مسئولان استان با راهنمایی‌های نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان کارها و اقدامات خوبی برای پیشرفت خراسان جنوبی انجام داده‌اند.

 

رئیسی با بیان اینکه در این سفر مصوبات سفر اول را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت:

برخی از پروژه‌ها و طرح‌های استان به نتیجه رسیده و برخی در دست اقدام است. همچنین مسایل مهمی هم در استان مثل اتصال ریلی و مساله آب هست که از انتظارات مردم استان است و این دو مسأله را دنبال می‌کنیم.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقدامات مقدماتی برای اتصال ریلی و تامین آب انجام شده است، تصریح کرد:

کار در زمینه مسکن چه در زمینه واگذاری زمین و چه در زمینه ساخت مسکن در خراسان جنوبی خوب پیش رفته است و این موضوع را در استان دنبال می‌کنیم که به نتیجه مورد نظر برسد.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه هرگونه خدمت و کار برای مردم بسیار خوب، متدین، مخلص، با صفا و صمیمی استان خراسان جنوبی را برای خودمان و دولت توفیقی بزرگ می‌دانیم، خاطرنشان کرد:

در این سفر هم مصوبات سفر قبلی و هم رفع موانع و مشکلات احتمالی که نسبت به هر کدام از این طرح‌ها وجود داشته باشد، پیگیری خواهد شد.

 

رئیس جمهور در پایان سخنانش گفت:

همچنان که بارها اعلام کردیم به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نکرده و نخواهیم کرد.

بحمدالله مسأله‌ای که دشمنان ایجاد کردند با مقاومت و ایستادگی مردم ناکام می‌ماند و کار سازندگی و پیشرفت در کشور پیش خواهد رفت.

در این سفر برخلاف سفر قبل که به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار مردمی نداشتیم، با مردم هم دیدار خواهیم کرد تا از نزدیک حرف مردم را بشنویم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه