کد خبر:293459
پ
استان فارس سروش
سروش گزارش می‌دهد:

سفر رئیس جمهور به استان فارس/ افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر

رئیس جمهور در هفتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه در راستای افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر به استان فارس سفر کرد.

رئیس جمهور در هفتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه در راستای افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر به استان فارس سفر کرد.

 

*** سفر رئیس جمهور به استان فارس

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی و با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز وارد این استان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، دانشجویی، فرهنگی و اقتصادی، از چندین طرح بزرگ استانی از جمله آزادراه شیراز-اصفهان، خط دوم آب‌رسانی به شیراز و بیمارستان شهرستان رستم بهره‌برداری خواهد کرد.

زیارت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام، شرکت در همایش ملی بزرگداشت حافظ شیرازی و نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود و دکتر رئیسی در پایان در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح نتایج و دستاوردهای سفر خواهد پرداخت.

حجت الاسلام رئیسی ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ در قالب دور اول سفرهای استانی راهی استان فارس شده بود که در این سفر ۱۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود.

 

*** رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان/ ۰۹:۵۵

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی ۶ قطعه از آزادراه شیراز-اصفهان، تکمیل این بخش از این آزادراه را کاری افتخارآمیز در جهت رفاه مردم و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی کشور دانست و اظهار داشت:

احداث این مسیر سهم مهمی در تکمیل مسیر شمال-جنوب و دریا به دریا دارد و کار فنی که در جریان احداث آن انجام شده شایسته قدردانی است و باید از دست‌اندرکاران این پروژه تشکر کنم.

 

رئیس جمهور با تشریح مزایای احداث این آزادراه از جمله در زمینه کوتاه شدن زمان سفر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری افزود:

بخش بعدی این آزادراه در حدفاصل شیراز تا بوشهر نیز باید با سرعت اجرا شود تا این کریدور به شکل تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه قطعه افتتاح شده به حق به نام «شاهچراغ» نامگذاری می‌شود که چراغ راه ما هستند، گفت:

احداث این آزادراه کاری ماندگار برای کشور و نماد نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسین توانمند کشور است و جا دارد از تلاش‌های همه کارگران زحمتکش کشور به‌ویژه کارگرانی که در این پروژه مشارکت داشتند، قدردانی کنم.

امروز در کشور نیازمند کار و تلاش جهادی هستیم و هم کسانی که در کسوت خدمتگزاری هستند، باید تلاش خود را مضاعف کنند. باید زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران پیشرفته و فناور را به‌گونه‌ای ارتقا دهیم که ظرفیت‌های ارتباطی ایران به عنوان بهترین مسیر اتصال شرق و غرب و شمال جنوب در منطقه به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد و بتوانیم سهم شایسته ایران از تجارت و تبادلات اقتصادی منطقه را احصا کنیم.

 

وی قدرت و موقعیت امروز ایران را به برکت خون شهدا، حضور مردم در صحنه‌های مختلف و تلاش نیروهای متخصص کشور دانست و خاطرنشان کرد:

امروز وزارت دفاع و نیروهای مسلح ما هم با تولید سلاح و تجهیزات و تربیت نیروهای توانمند برای کشور تولید قدرت می‌کند هم در کنار مردم حضور یافته و برای آنها بزرگ‌راه و آزادراه می‌سازد و از این طریق قدرت کشور را ارتقا می‌هد.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به افتخارآفرینی و خلق قدرت جوانان و مجاهدان فلسطینی برای ملت فلسطین اشاره کرد و گفت:

امروز از خودگذشتگی و مقاومت مجاهدان فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی به نمادی از تولید قدرت و مایه افتخار ملت فلسطین و امت اسلامی تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی از سر استیصال وقتی حریف مجاهدان در میدان نشد، به دنبال آن است تا شکست خود را با ریختن بمب بر سر زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع تلافی کند.

 

حجت الاسلام رئیسی پاسداشت قدرت تولید شده در کشور تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور مردم را تلاش مجاهدانه در مسیر رسیدن به قله و پرهیز از راه دادن خستگی به روح و جسم‌ها دانست و تاکید کرد:

امروز همه شهرها و مناطق کشور تبدیل به کارگاه‌های عمرانی و انجام کارهای بزرگ در عرصه آبادانی و تولید قدرت برای کشور شده است و همه باید با تمام توان در این مسیر تلاش کنیم.

 

*** افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر با حضور رئیس جمهور/ ۰۹:۳۰

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه و در قالب دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرده است، در نخستین برنامه این سفر ۶ قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه ۷ این پروژه را صادر کرد.

با افتتاح این پروژه زمان سفر از شیراز به اصفهان و به تبع آن به مناطق مرکزی کشور بیش از دو ساعت کاهش خواهد یافت و مردم استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این امنیت سفر و رفت و آمدهای مردم نیز به شکل جدی ارتقا پیدا می‌کند.

کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر مصرف سوخت به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان از مزایای این آزادراه است. برای این پروژه آزادراهی تاکنون مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان (به ارزش روز) هزینه شده است.

همچنین افتتاح این پروژه بزرگ ملی گامی مهم در راستای تکمیل کریدور آزادراهی جنوب کشور است.

بنیاد تعاون وزارت دفاع و شرکت شهر جدید صدرا از شرکای دولت در سرمایه‌گذاری این آزادراه هستند.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد که در پیچ و خم کمبود اعتبارات متوقف مانده بود، اما در دو سال گذشته با پیگیری شبانه‌روزی مسئولان دولت مردمی در سطح استانی و کشوری، تلاش‌های بسیاری برای بهره‌برداری از این پروژه شکل گرفت. تأمین اعتبار و تکمیل این ابرپروژه در سفر نخست رئیس جمهور به استان فارس در مهرماه ۱۴۰۰ مطرح و مصوب شد.

این آزادراه از امروز و با آغاز بهره‌برداری آن از سوی رئیس جمهور زیربار ترافیک خواهد رفت.

 

*** رئیس جمهور در بدو ورود به استان فارس/ ۰۹:۰۵

 

به گزارش سروش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان فارس در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر دو روزه خود به این استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سفر در ایام سرور و شادمانی ملت ایران و امت اسلامی گفت:

در دور اول سفر به فارس به‌خاطر شرایط کرونایی کشور نتوانستم دیدارهای مردمی داشته باشم، اما در این سفر وضعیت متفاوت شده و می‌توانیم به شهرستان‌های استان سفر و علاوه بر دیدار با مردم از پروژه‌ها و طرح‌های مصوب دور اول نیز بازدید کرده و از میزان پیشرفت‌ها آنها مطلع شویم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق اطلاع دریافتی برخی طرح‌های مصوب دور اول سفر به فارس، پیشرفت‌های اجرایی خوبی داشته و به سرانجام رسیدند و برخی نیز با جدید دنبال می‌شوند، افزود:

در این سفر حتما از وضعیت اجرای این طرح‌ها سرکشی خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام رئیسی فارس را استان علم، فرهنگ، ادب و هنر دانست و اظهار داشت:

فارس به تعبیری دارالعلم و از سوی دیگر قطب سلامت، مرکز ادب و هنر، قطب کشاورزی و معدنی است و حقیقتا ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌توان با اتکا به این داشته‌ها کارهای بسیاری انجام داد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه در دو سال گذشته همه تلاش دولت مردمی این بوده که مردم استان فارس در رفاه زندگی کرده و مشکلات آنها برطرف شود، تصریح کرد:

باید تلاش کنیم برخی از مشکلاتی که به دلیل بعضی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته وجود داشته با همت مضاعف برطرف شود.

 

حجت الاسلام رئیسی در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم فلسطین که با تلاش مجاهدانه برای دفاع از این سرزمین و مردم آن و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به دست آمده خاطرنشان کرد:

باید به‌خاطر ظلم و ستمی که امروز به‌خاطر ناتوانی این رژیم نسبت به مردم غزه روا می‌شود، اظهار تاسف کرد، اما قطعا می‌دانیم این صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه