کد خبر:295850
پ
p25-+(2)
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

سهم ۱۸ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی عنوان کرد بخش کشاورزی به عنوان یکی از سه بخش مهم اقتصادی، بیش از ۱۰درصد سهم ارزش افزوده و ۱۸ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی عنوان کرد بخش کشاورزی به عنوان یکی از سه بخش مهم اقتصادی، بیش از ۱۰درصد سهم ارزش افزوده و ۱۸ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

 

 

*** سهم ۱۸ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال آذربایجان شرقی
 

 

به گزارش سروش، حیدر فتح‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی موضوعات بودجه ای سازمان جهاد کشاورزی استان در محل این سازمان، اظهار کرد:

تکمیل و اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد در حوزه کشاورزی، تکمیل زنجیره تولید و ارزش در بخش صنایع تبدیلی و فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی را از جمله ضروریات توسعه این بخش عنوان کرد.

 

 

وی همچنین بر لزوم فراهم ساختن امکانات لازم برای مشارکت بخش دانش بنیان در ارتقای شاخص های فرآیند تولید محصولات کشاورزی و تبدیل آن به محصول با نام و نشان در بازار فروش تاکید کرد.

 

 

فتح‌زاده، شاخص سازی فعالیت های دستگاه های اجرایی و تناسب سازی آن با شاخص های بهره‌وری، پیگیری اهداف اسناد بالا دستی، ارتقای شاخص های سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل ارزش افزوده استان را مهم ترین برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش کشاورزی برشمرد. 

 

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فعالیت کشاورزی با تعیین شاخص های بهره وری در این بخش تاکید کرد.  

 

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد:

در سال ۱۴۰۳ توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای بر اساس بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خواهد بود.

 

 

 اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در بخش‌های زراعی، باغی و دامی بر ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای، احداث و توسعه کانال آبی جهت مدیریت بهینه منابع و ارتقای شاخص های بهره وری با بهره گیری از فناوری های مرتبط با بخش های مختلف کشاورزی تاکید کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه