کد خبر:287859
پ
۴۵۶۵۲۸۹
سروش گزارش می‌دهد:

شلوار آنتی‌باکتریال با مدیریت بهینه دما تولید می‌شود

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) و کاندیان دینیم (Candiani Dinim) با ترکیب فناوری‌های مختلف، موفق به تولید و عرضه شلوار نانویی شدند.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) و کاندیان دینیم (Candiani Dinim) با ترکیب فناوری‌های مختلف، موفق به تولید و عرضه شلوار نانویی شدند.

 

 

*** شلوار آنتی‌باکتریال با مدیریت بهینه دما تولید می‌شود

 

 

به گزارش سروش، این دو شرکت با همکاری یکدیگر اقدام به ارائه Graphito کرده‌اند که یک شلوار اقتصادی است که در آن از فناوری ثبت پتنت شده دایرکتا پلاس استفاده شده که ویژگی‌های ضدمیکروبی با مدیریت بهتر گرما را با هم دارد.

همچنین فناوری پلیمر زیستی شرکت کاندیان دینیم نیز در آن استفاده شده که جایگزین پلاستیک مایع در فرآیند تولید شده است.

گرافیتو با کاهش مصرف آب، مصرف انرژی و انتشار کربن را تا ۷۵٪ در طول چرخه شستشوی پوشاک کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن تا۱۰ بار پوشیدن در هر چرخه باقی مانده، در حالی که خواص حرارتی آن برای تمام فصول حفظ می‌شود.

در اروپا مردم به طور متوسط ۲٫۵ بار قبل از شستشو، شلوار جین خود را می‌پوشند. بنا بر گزارش‌ها، شلوار جین گرافیتو می تواند ۱۰ بار قبل از شستن، پوشیده شود و این میزان مصرف آب را ۷۵٪ کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، شلوار جین آغشته به گرافن G+، دمای پوست را کاهش داده در حالی که دمای سطح خارجی بالاتری در لباس دیده می‌شود، که نشانه‌ای از دفع بهتر حرارت و راحتی بیشتر برای مصرف‌کننده است.

دایرکتا پلاس پیش از این از گرافن در منسوجات مختلف استفاده کرده است. یکی از حوزه‌هایی که دایرکتا پلاس در آن وارد شده، تولید ماسک‌های آنتی‌باکتریال با کمک گرافن است.

این شرکت نشان داده است که گرافن می‌تواند در بهبود خواص منسوجات تاثیر گذاشته و حتی اثرات ضدویروسی به آن اعطا کند.

هنگامی‌که ویروس با منسوجات حاوی گرافن تماس پیدا می‌کند، فیلتر شده و مقدار آن به ‌میزان قابل ‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته شرکت دایرکتا پلاس، ماسک حاوی گرافن، مزایای زیادی برای مصرف‌کننده داشته است.

البته کاربرد این ماسک تنها برای مقابله با کرونا نیست بلکه برای انواع مختلف عوامل بیماری‌زا قابل‌ استفاده است.

این نوع ماسک‌ها دارای سطح فیلتراسیون بالایی بوده و عملکرد تنفسی را بهبود می‌دهند که با این کار، تنفس راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود.

در این میان، شرکت دایرکتا پلاس می‌داند که مردم علاوه‌بر ویروس کرونا دغدغه‌های دیگری نیز دارند و تلاش می‌کند که این دغدغه‌ها را نیز رفع کند.

برای مثال، ماسک‌های گرافنی این شرکت قابل شستشو هستند که این به معنای امکان استفاده مجدد از ماسک است؛ بنابراین، این ماسک‌ها نسبت به ماسک‌های یک‌بار مصرف، زیست‌سازگارتر هستند.

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است، پیش از این نیز در صنایع مختلف نظیر تولید آسفالت و منسوجات فعالیت‌هایی داشته است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه