کد خبر:281393
پ
۱۷۰۱۵۵۵۴۱
سروش گزارش می دهد:

شلیک ۲۰ فروند موشک به پایگاه ترکیه در شمال عراق

منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق به وسیله ۲۰ فروند موشک “گراد” خبر دادند.

منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق به وسیله ۲۰ فروند موشک “گراد” خبر دادند.

 

 

***شلیک ۲۰ فروند موشک به پایگاه ترکیه در شمال عراق

 

 

به گزارش سروش، خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) گزارش داد: پایگاه نظامی زلیکان ترکیه در کوهستان بعشیقه در موصل واقع در شمال عراق با ۲۰ فروند موشک گراد هدف قرار گرفته است.

رویترز به نقل از منابع خود اضافه کرد که ۲۰ فروند موشک گراد با کالیبر ۱۲۲ میلی متری پایگاه نظامی ترکیه در زلیکان در جبل بعشیقه در استان موصل در شمال عراق را هدف قرار دادند.

در همین حال، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از آژانس مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که امروز چهارشنبه هشت فروند موشک یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال این کشور را هدف قرار داد که دو فروند از آن‌ها در داخل پایگاه سقوط کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این آژانس، بر اساس اطلاعات اولیه این حمله خسارت جانی در پی نداشته است و سایر موشک‌ها به خارج از این پایگاه اصابت کرده است.

به نوشته العربی الجدید، گروهی تحت عنوان «تیپ آزادگان عراق» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در بیانیه‌ای تاکید کرد که یگان موشکی مقاومت اسلامی در ساعت ۷:۳۶ صبح امروز با ۲۰ فروند موشک گراد این پایگاه را هدف قرار داد.

گروه «تیپ آزادگان عراق» با اشاره به اینکه عملیات این گروه در حال توسعه مستمر بوده و ادامه خواهد یافت، افزود: تا زمانی که اشغالگران فورا و کامل عقب نشینی نکند این عملیات متوقف نخواهد شد.

این تیپ تهدید کرد که چنانچه اشغالگران بر باقی ماندن در خاک عراق پافشاری کنند، عملیات علیه آن‌ها گسترش خواهد یافت و به سایت‌های نظامی در داخل خاک ترکیه خواهد رسید.

این پایگاه پیش از این نیز در ماه‌های گذشته مورد حملات متعددی قرار گرفته بود که آخرین آن در سوم دسامبر با چهار فروند موشک بود.

نیروهای نظامی ترکیه در پایگاه زلیکان شهر بعشیقه در شمال شرقی موصل مرکز استان نینوا حضور دارند که بارها مورد حملات موشکی قرار گرفته است و در سال جاری حدود ۱۷ حمله موشکی به این پایگاه ثبت شده است.

دولت عراق تاکنون بارها از آنکارا خواسته است که به اشغالگری شمال عراق پایان داده و نیروهای خود را از آنجا خارج کند.

مقامات عراقی همچنین خواهان توقف حملات هوایی و زمینی ترکیه به شمال عراق شده اند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه