کد خبر:298612
پ
۱۶۵۹۹۶۸_۳۴۱
سروش گزارش می‌دهد:

صرف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه‌های نیمه تمام و تعطیل

مطابق گزارش وزیرکار حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است.

مطابق گزارش وزیرکار حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است.

 

 

*** صرف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه‌های نیمه تمام و تعطیل
 

 

به گزارش سروش، تولید، یکی از محوری‌ترین راهبردهایی هست که می‌توان برای حل مشکلات اقتصادی کشور و کارآمدسازی نظام اقتصادی کشور از آن بهره برد، دولت سیزدهم با سیاست نهضت احیا با علم به اینکه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد و از مخمصه‌ای که تحریم‌کنندگان ایجاد کردند، فاصله بگیرد، برنامه جامع راه‌اندازی و احیای واحدهای اقتصادی را در دستورکار خود قرار داد.

صولت مرتضوی, وزیرکار با پیش بینی اینکه وضعیت اشتغال ایران تا ۳سال آینده به استانداردهای جهانی می‌رسد می گوید ۱۵۰هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است.

 

 

وی در ادامه با ضرورت ایجاد اشتغال گفت:

یجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش های فنی حرفه ای، دانشگاه ها و هنرستان ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی ۲سال قبل ۴میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند و این نشان می دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 

ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.کشور در حوزه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبود منابع ندارد.

 

 

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال از احیای ۶۰۰۰واحد نیمه‌فعال و راکد در دو سال سال گذشته خبر داد و گفت:

یکی از گام‌های مثبت و موثری که دولت برای رونق بازار کار برداشته احیای ۶۰۰۰بنگاه راکد و نیمه‌ فعال بوده که فعال شدن آنها تاثیر بسزایی در اشتغال کشور داشته است.

 

 

به گفته وی این واحدها با همکاری دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

 

 

به گزارش صنایع، بررسی گزارش ها بیانگر این است که در طول دولت سیزدهم ۴هزار و ۱۰واحد صنعتی احیا و ظرفیت ۴هزار و ۹۰۲واحد صنعتی افزایش یافته که در مجموع منجر به اشتغال زایی برای ۹۲ هزار و ۵۲۵نفر شده است.

بررسی آخرین آمار احیای واحدهای راکد نشان می‌دهد که در طول دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بالغ بر ۴هزار و ۱۰واحد راکد احیا شده که زمینه اشتغال ۶۸هزار نفر را فراهم کرده است.

همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این تعداد واحد ۵۵۷میلیارد و ۱۰۵میلیون ریال بوده است. قرار است در قالب برنامه باز فعال سازی واحدهای راکد تا پایان دولت سیزدهم، ۳هزار و ۶۸۰واحد صنعتی دیگر احیا شود.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها افزایش ظرفیت واحدهای با ظرفیت کمتر از ۵۰درصد بود که بر همین اساس ظرفیت ۴هزار و ۹۰۲واحد صنعتی افزایش یافت که از این طرق زمینه اشتغال برای ۲۴هزار و ۵۲۵نفر فراهم شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش