کد خبر:298020
پ
۶۲۸۴۱۲۷۲
سروش گزارش می‌دهد:

طرح آلمان، ایتالیا و فرانسه برای اعزام نیروی دریایی به دریای سرخ

وزیر امور خارجه ایتالیا پس از ارائه طرح مشترک با آلمان و فرانسه عنوان کرد ماموریت نظامی جدید اروپا در دریای سرخ که ایتالیا با فرانسه و آلمان در حال ترویج آن هستند، گامی قابل توجه به سوی دفاع واقعی اروپایی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایتالیا پس از ارائه طرح مشترک با آلمان و فرانسه عنوان کرد ماموریت نظامی جدید اروپا در دریای سرخ که ایتالیا با فرانسه و آلمان در حال ترویج آن هستند، گامی قابل توجه به سوی دفاع واقعی اروپایی خواهد بود.

 

 

*** طرح آلمان، ایتالیا و فرانسه برای اعزام نیروی دریایی به دریای سرخ

 

 

به گزارش سروش، آنتونیو تاجانی، نخست‌وزیر ایتالیا در کنفرانسی مطبوعاتی در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به ماموریت پیشنهادی در دریای سرخ با هدف حفاظت از کشتی‌ها چراغ سبز اولیه دادند.

وی افزود که انتظار می رود در شورای آینده روابط خارجی اتحادیه اروپا، توافق نهایی صورت گیرد.

تاجانی به خبرنگاران گفت: ما به همراه فرانسه و آلمان مأموریتی را پیشنهاد می‌کنیم که بتواند ایمنی تردد دریایی را تضمین کند.

وی توضیح داد که عملیات جدید – که مأموریت Emasoh/Agenor را که قبلاً در تنگه هرمز فعال است، گسترش می دهد – همچنین مستلزم استفاده از نیروی نظامی است، اما فقط برای اهداف دفاعی. ما معتقدیم که این عملیات می‌تواند شامل مأموریتی باشد که امروز در تنگه هرمز انجام می‌شود، اما با قواعد مختلف تعامل، قوی‌تر ازنقطه‌نظر نظامی، برای حفاظت از ترافیک دریایی.

تاجانی با تصریح بر اینکه پارلمان ایتالیا ماموریت جدید را مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: ایتالیا آماده انجام وظیفه خود است، اما نیازی به رای تصویب جدید پارلمان ندارد.

وی افزود: «صادرات ایتالیا حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم بخش قابل‌توجهی از اقتصاد ما به دلیل حملات یمنی‌ها در معرض تهدید قرار گیرد.»

در گزارش آناتولی به نقل از تاجانی آمده است: «نیروی دریایی ما در حال حاضر برای دفاع از کشتی‌های تجاری ما کار می‌کند، اما یک مأموریت جدید اروپایی نیاز است. امیدوارم پس از چراغ‌سبز جدید، در شورای روابط خارجی بعدی به طور قطعی به تصویب برسد. سپس به تکنسین‌های دفاعی فرصت داده شود تا مرزهای عملیات، از جمله نظامی و همچنین قوانین درگیری را شناسایی کنند.»

پس از تجاوز هوایی جدید آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف در صنعا، پایتخت یمن و سایر استان‌های این کشور محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که حمله جدید «تلاش جدیدی برای بازداشتن یمن از حمایت از غزه است.»

او با تاکید بر اینکه هدف آمریکایی‌-انگلیسی از تجاوز، یعنی توقف عملیات دریایی یمن، محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید درک کنند که ما در زمان واکنش قرار داریم و مردم ما تسلیم شدن را نمی‌شناسند.»

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه‌شنبه) با اشاره به اینکه مقامات نظامی  مدعی موفقیت آمیز بودن حملات جدید آمریکا و چند کشور دیگر علیه مواضع ارتش یمن هستند، گفت این مقامات به ارزیابی خسارات ناشی از حملات ادامه می‌دهند و واشنگتن آماده است تا اقدامات بیشتری برای آنچه «حفاظت از کشتیرانی دریایی در دریای سرخ» می‌خواند، انجام دهد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش