کد خبر:294986
پ
علی آبادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

طرح «یک کمربند – یک جاده» منجر به رشد اقتصادی ایران و چین می‌شود/ واردات غیرنفتی ۶.۳۵ میلیارد دلاری چین از ایران در سال ۲۰۲۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه طرح «یک کمربند – یک جاده» منجر به رشد اقتصادی ایران و چین می‌شود، از واردات غیرنفتی ۶.۳۵ میلیارد دلاری چین از ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه طرح «یک کمربند – یک جاده» منجر به رشد اقتصادی ایران و چین می‌شود، از واردات غیرنفتی ۶.۳۵ میلیارد دلاری چین از ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

 

*** طرح «یک کمربند- یک جاده» 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، عباس علی‌آبادی در همایش تجاری ایران و چین، اظهار داشت:

تفاهم‌نامه بین ایران و چین که در بالاترین سطح طرح و تصویب شد، زمینه را برای رشد سریع تعاملات فراهم کرده است.

طرح «یک کمربند- یک جاده» چین فرصت‌های متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های ایران مانند بنادر، راه آهن و… ارائه می‌دهد که می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی دو کشور را تسهیل کند.

 

*** ضرورت توسعه تجارت ایران – چین 

 

وی با اشاره به اینکه باید در جهت توسعه تجارت ایران – چین گام‌های اساسی برداشته شود، خاطرشان کرد:

در سال ۲۰۲۲ واردات غیرنفتی چین از ایران ۶.۳۵ میلیارد دلار بوده که عمده آن فرآورده‌های پتروشیمی، معدنی و فلزات، دارو، کشاورزی و شیلات بوده است.

صادرات چین به ایران ۹.۴۴ میلیارد دلار بوده که عمده آن تجهیزات ماشین‌آلات الکترونیکی، برقی و نیروگاهی، حمل‌ونقل، انواع کالا و تجهیزات صنعتی و فلزی، محصولات شیمیایی، کالا و محصولات پلاستیکی و منسوجات بوده است.

ایران در زمینه محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی و برخی محصولات دانش‌بنیان تجربیات و دستاوردهای قابل توجهی دارد که می‌تواند برای بازرگانان چینی جذاب باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** روابط ایران و چین

 

به گزارش سروش، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان، ضمن اشاره به اینکه روابط ایران و چین امروز بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد، گفت:

روابط دیرینه ایران و چین به چند قرن می‌رسد که همیشه در فضای مثبت‌اندیشانه دنبال شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه