کد خبر:280794
پ
رشیدی کوچی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

عرضه خودرو در بورس از چاله درآمدن و در چاه افتادن است/ عرضه خودرو در بورس مصداق گرانفروشی و تضییع حق مردم است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، عرضه خودرو در بورس زا مصداق گرانفروشی و تضییع حق مردم دانست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، عرضه خودرو در بورس زا مصداق گرانفروشی و تضییع حق مردم دانست.

 

 

*** عرضه خودرو در بورس
 

 

به گزارش سروش، به نقل از صنایع، جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس از چاله درآمدن و در چاه افتادن است، اظهار کرد:

باید دست‌های پشت‌پرده‌ای که باعث تفاوت بسیار قیمت بازار آزاد و کارخانه شده را شناسایی و دلایل را حل کرد نه اینکه صورت‌مسئله را پاک کنیم.

اینکه مسئولان برای حذف قرعه‌کشی، خودرو را در بورس کالا عرضه می‌کنند و ۲ برابر گران‌تر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسانند کار ناصحیح و نادرستی است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه دولت برای اصلاح قیمت خودرو باید عرضه را به تقاضا نزدیک کند، بیان کرد:

این یک روش بسیار ساده است و پیچیده نیست؛ یعنی اینکه دولت باید حداکثر ظرفیتى که خودروسازان می‌توانند به بازار ارائه دهند را بکار گرفته و در کنار آن مازادی که نیاز است و خارج از توان خودروسازان است را با واردات کنترل کند.

 

 

*** عرضه خودرو در بورس مصداق گرانفروشی و تضییع حق مردم است
 

 

رشیدی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ظرفیت متقاضیان در قرعه‌کشی خودرو، اعلام کرد:

این نادرست است که در یک قرعه‌کشی ۹ میلیون نفر تنها برای ۲۰ هزار خودرو ثبت‌نام کنند و در کنار آن نیز خودرو در بورس عرضه شود.

به عنوان نمونه می‌توان به دنا پلاس دستی اشاره کرد که قیمت کارخانه آن ۱۹۰ میلیون تومان است، اما در بورس کالا ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شده است.

نباید برای این ارزانی ۱۵۰ میلیون تومانی نسبت به نرخ بازار خوشحال بود زیرا این مصداق ۲ برابر گرانفروشی و تضییع حق مردم است.

 

 

وی با اشاره به اینکه برخی از خودروهای مونتاژی یا تولیدی داخل در بورس کالا با قیمت۲ برابر تا سه برابر قیمت عرضه می‌شود، اعلام کرد:

برای حل این مساله باید روش دیگری پیدا کرد و آن روش چیزی نیست جز همسان کردن تقاضا و عرضه.

 

 

*** کشف قیمت؛ از روی ندانستن یا دانستن؟!
 

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان بر لزوم شکستن انحصارها در بازار خودرو تاکید کرد و گفت:

متاسفانه برخى از مسئولان می گویند با عرضه خودرو در بورس کشف قیمت شده، کشف قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که ما ندانیم ارزش دارایی مان چقدر است، مگر این خودرو چه چیزی هست که ما نباید قیمت آن را بدانیم و بعد از این همه سال باید در بورس کشف قیمت کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه