کد خبر:292925
پ
بورس کالا
رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران تشریح کرد

عرضه فولاد در بورس کالا چه پیامدهای منفی دارد؟

رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، پیامدهای منفی عرضه فولاد در بورس کالا را تشریح کرد.

رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، پیامدهای منفی عرضه فولاد در بورس کالا را تشریح کرد.

 

 

*** پیامدهای منفی عرضه فولاد در بورس کالا 
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، حامد ضیایی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با بیان اینکه هیأت مدیره بورس کالا یک شرکت خصوصی و اکثرا تولید کنندگان فولاد هستند که این موضوع را سلیقه ای می‌کند، بیان داشت:

همچنین با توجه به اینکه زمان تحویل کالا در بورس به سازندگان، زمان‌بر است این مساله به قراردادهای ساخت سازندگان مسکن لطمه وارد خواهد کرد.

از سوی دیگر و با توجه به‌ اینکه قیمت پایه که توسط فولادساز اعلام می‌شود می‌تواند بالا می رود چون که تصمیم گیری با خود آن‌ها است.

بر همین اساس اگر فولاد با قیمت پایه عرضه شود، به سازندگان مسکن کمک می‌شود و در کنار آن سازوکار و هیات مدیره بورس کالا که سهامدار مشخص دارد باید تغییر کند.

 

 

رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در پایان با اشاره به اینکه روند فعالیت بورس کالا سلیقه ای است و زمان بندی مشخص ندارد که باید اصلاح شود، افزود:

در قانون جهش نهضت مسکن هدف اصلی کاهش قیمت است که با وجود بورس محقق نمی‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه