کد خبر:299998
پ
۶۲۹۸۵۷۲۰
سروش گزارش می‌دهد:

عرضه کرم‌های ضدآفتاب نانویی با قابلیت ایجاد خاصیت محافظتی بلافاصله بعد از مصرف

یکی از شرکت‌های فناور کرم‌های ضد آفتاب مبتنی بر نانوذرات اکسید روی روکش دار را به تولید رساندند که بلافاصله پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند.

یکی از شرکت‌های فناور کرم‌های ضد آفتاب مبتنی بر نانوذرات اکسید روی روکش دار را به تولید رساندند که بلافاصله پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند.

 

 

*** عرضه کرم‌های ضدآفتاب نانویی با قابلیت ایجاد خاصیت محافظتی بلافاصله بعد از مصرف

 

 

به گزارش سروش، نفیسه نیک‌پی، کارشناس تحقیق و توسعه این شرکت فناور با اشاره به تولید مواد اولیه های‌تک مورد نیاز برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در این شرکت، گفت:

یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کرم‌های ضدآفتاب، نانوذرات اکسیدروی است که در سال ۱۳۹۶ به دلیل تحریم‌ها واردات این ماده به ایران با مشکلاتی توأم شد، در نتیجه تولیدکنندگان با محدودیت‌هایی مواجه شدند و همچنین ارزبری واردات این ماده هم افزایش پیدا کرد.

 

 

وی افزود:

از این زمان محققان این شرکت وارد مسیر تولید مواد اولیه های‌تک شدند و شرکتی نیز برای تولید و عرضه این مواد اولیه تاسیس شد. در حال حاضر ما برای تولید مواد ضدآفتاب از ترکیبات نانویی استفاده می‌کنیم. زمانی که اکسید روی در مقیاس نانویی در کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌شود، توانایی بیشتری در بازپخش نورخورشید پیدا می‌کند. به همین دلیل ما از نانوذرات اکسید روی روکش‌دار شده استفاده می‌کنیم.

 

 

نیک‌پی با بیان اینکه استفاده از این نانوذرات مانع از برخورد نورخورشید با بافت‌های پوست شده و از سوی دیگر در بافت‌ پوست نفوذ نمی‌کند، ادامه داد:

 ضدآفتاب‌های نانویی بلافاصله پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند، به‌گونه‌ای که این کرم‌ها بلافاصله پس از استفاده، لایه حفاظتی روی پوست تشکیل می‌دهند و سد دفاعی در مقابل اشعه فرابنفش خورشید ایجاد می‌کنند.

 

 

کارشناس تحقیق این شرکت اضافه کرد: نانوذرات مورد استفاده در این محصول وارد سلول نمی‌شوند و در همان لایه‌های سلول مرده پوست باقی می‌مانند. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش