کد خبر:284575
پ
قیمت مولکولارسیو

غربال مولکولی چیست

مولکولارسیو چیست؟   مولکولارسیو یا غربال مولکولی یک جاذب سطحی با منافذ بسیار کوچک با اندازه یکنواخت است که بر حسب آنگستروم اندازه‌گیری می‌شود و برای جداسازی مولکول‌های کوچک براساس اندازه و شکل آن‌ها استفاده می‌شود. این ماده یک جاذب ماده متخلخل است که از شبکه سه بعدی کانال‌های متصل به یکدیگر تشکیل‌شده است که می‌تواند […]

مولکولارسیو چیست؟

قیمت مولکولارسیو

 

مولکولارسیو یا غربال مولکولی یک جاذب سطحی با منافذ بسیار کوچک با اندازه یکنواخت است که بر حسب آنگستروم اندازه‌گیری می‌شود و برای جداسازی مولکول‌های کوچک براساس اندازه و شکل آن‌ها استفاده می‌شود. این ماده یک جاذب ماده متخلخل است که از شبکه سه بعدی کانال‌های متصل به یکدیگر تشکیل‌شده است که می‌تواند گازها یا مایعات خاصی را به‌طور انتخابی جذب کند در حالی که به دیگر مولکول‌ها اجازه عبور می‌دهد.

مولکولارسیوها معمولاً در فرآیندهای مختلف صنعتی مانند رطوبت‌گیری (نم‌زدایی)، خالص‌سازی و جداسازی گازها و مایعات استفاده می‌شوند. آن‌ها در حذف آب، دی‌اکسیدکربن و سایر ناخالصی‌ها از جریان‌های فرآیندی مختلف موثر هستند. برخی از کاربردها عبارتند از: تصفیه گاز طبیعی، حذف رطوبت از هوا و گازها و جداسازی گازها از یکدیگر.

به‌طور کلی، مولکولارسیوها به‌دلیل قابلیت انتخاب‌پذیری مولکول‌های خاص و جداسازی آن‌ها، جاذب بسیار مفیدی در کاربردهای مختلف صنعتی هستند. مولکولارسیو از یک ساختار کریستالی آلومینوسیلیکاتی تشکیل‌شده‌اند که به زئولیت نیز معروف هستند. اندازه منافذ مولکولارسیوها بسته به نوع خاصی از غربال می‌تواند از ۳ آنگستروم تا ۱۰ آنگستروم متغیر باشد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی مولکولارسیوها سطح ویژه بالای آن‌ها است که می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ متر مربع بر گرم باشد. این امکان انتقال موثر گازها یا مایعات را در سراسر جاذب فراهم می‌کند.

مولکولارسیو‌ها را می‌توان با حرارت دادن و یا افت فشار ناگهانی احیا کرد تا مولکول‌های جذب‌شده را دفع کند و امکان استفاده مجدد از آن‌ها را فراهم می‌کند.

ظرفیت جذب مولکولارسیو به عوامل مختلفی از جمله اندازه حفرات، ترکیب شیمیایی و شرایط دما و فشار بستگی دارد. به عنوان مثال، دماهای پایین‌تر و فشارهای بالاتر باعث افزایش ظرفیت جذب مولکولارسیوها می‌شود.

قیمت مولکولارسیو

قیمت مولکولارسیو بسته به نوع گرید، سایز، مقدار، نوع بسته‌بندی و سال ساخت متفاوت می‌باشد و در هنگام خرید باید به تاریخ تولید آن توجه نمود. جهت اطلاع از قیمت مولکولارسیو با واحد فروش پتروتات تماس حاصل فرمایید.

آلومینا اکتیو چیست؟

آلومینا اکتیو یا آلومینای فعال شکل متخلخل اکسید آلومینیوم است که معمولاً به عنوان یک ماده خشک‌کن (دسیکانت) برای جذب رطوبت و سایر ناخالصی‌ها از هوا استفاده می‌شود. هم‌چنین به عنوان یک کاتالیزور در واکنش‌های شیمیایی مختلف و هم‌چنین به عنوان یک جاذب برای حذف فلوراید، آرسنیک و سایر آلاینده‌ها از آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

آلومینا اکتیو دارای نسبت سطح به وزن بالایی است که آن را به یک جاذب موثر برای طیف وسیعی از ناخالصی‌ها تبدیل می‌کند.

آلومینا اکتیو تخلخل بالایی دارد که به آن اجازه می‌دهد تا مقادیر زیادی رطوبت و سایر ناخالصی‌ها را جذب کند و از نظر شیمیایی بی‌اثر و در دماهای بالا پایدار است و برای استفاده در کاربردهای مختلف مناسب است.

قیمت آلومینا اکتیو

قیمت آلومینا اکتیو بسته به سایز، مقدار، نوع بسته‌بندی و سال ساخت متفاوت می‌باشد و در هنگام خرید باید به تاریخ تولید آن توجه نمود. جهت اطلاع از قیمت آلومینا اکتیو با واحد فروش پتروتات تماس حاصل فرمایید.

چگونه می‌توان کیفیت آلومینا اکتیو را تشخیص داد؟

امروزه آلومینا اکتیو‌ها با کیفیت نامطلوب و ناپایدار و حتی احیا‌شده وجود دارد. بنابراین چگونه می‌توان کیفیت آلومینا اکتیوی را که خریداری کردیم قضاوت کرد؟

۱. اندازه‌گیری گرد و غبار: 

دست خود را با دستکش داخل بسته‌بندی آلومینا اکتیو فرو برده و پس از ۳ الی ۵ ثانیه بیرون آورید. اگر در کف دست و پشت دست گرد و غبار بیش از حد معمول باشد به‌طوری که سطح دستکش مشخص نباشد به این معنی است که گرد و غبار زیاد است و به راحتی دستگاه را مسدود می‌کند و اگر گرد و غبار به قدری از حد معمول کم بود که مشاهده آن روی سطح دستکش سخت باشد نشان از آن است که مواد آلومینا اکتیو احیا‌شده هستند.

۲. اندازه‌گیری اندازه ذرات: 

معمولاً آلومینا اکتیو کروی دارای محدوده اندازه ذرات هستند. طبق استاندارد میزان واجد شرایط اندازه ذرات مورد نیاز برای آلومینا اکتیو کروی ۹۸٪ است. به عنوان مثال در ۱۰۰ کیلوگرم آلومینا اکتیو کروی سایز ۳ تا ۵ میلی‌متر می‌بایست حداقل ۹۸ کیلوگرم از آن دارای چنین سایزی باشد.

۳. استحکام فشاری: 

آلومینا اکتیو ۳ تا ۵ میلی‌متر، باید دارای استحکام فشاری ۱۵۰ تا ۱۷۰ نیوتن به ازای هر ۲۵ دانه از آن باشد و سایز ۵ تا ۸ میلی‌متر، باید به ۲۰۰ تا ۲۲۰ نیوتن برسد. اگر بتواند این استاندارد را برآورده کند، یک آلومینا اکتیو با کیفیت است.

۴. جذب آب ساکن: 

در شرایط رطوبت نسبی ۶۰% و دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد، اگر جذب آب به ۱۸% الی ۲۰% وزنی برسد، یک آلومینا اکتیو با کیفیت است.

۵. نقطه شبنم: 

نقطه شبنم آلومینا اکتیو با کیفیت می‌تواند به ۵۰- درجه سانتی‌گراد برسد.

۶. بسته‌بندی مناسب:

از آن‌جا که به‌طور کلی جاذب‌هایی نظیر مولکولارسیو‌ها و آلومینا اکتیو تمایل به جذب رطوب داشته و در حمل‌ونقل امکان خرد شدن و شکستن دارند، لذا خرید این جاذب‌ها در بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت مانند بشکه‌های مقوایی، کارتن‌های مقوایی، جامبو بگ و بیگ بگ صحیح نبوده و بهترین نوع بسته‌بندی برای آن بشکه فلزی با پوشش بیرونی و درونی فلزی و پلمپ اصلی کمپانی تولیدکننده می‌باشد تا هیچ‌گونه رطوبتی در طول زمان نگهداری کالا (از زمان تولید تا زمان مصرف) به سطح جاذب‌ها نفوذ نکند.

مزیت های محصول رطوبت زدایی از هوای فشرده

  • مقرون به صرفه با راندمان بالا
  • افت فشار کم
  • طول عمر زیاد
  • ظرفیت جذب بالا
  • خدمات فنی کامل و خدمات پس از فروش
ارسال دیدگاه