کد خبر:297763
پ
عکس-دکتر-رضوانی-فر
رئیس کل گمرک ایران:

مبادلات تجاری ۸ و نیم میلیارد دلاری ایران و ترکیه

رئیس کل گمرک ایران از رسیدن تجارت ایران و ترکیه به بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال خبر داد.

رئیس کل گمرک ایران از رسیدن تجارت ایران و ترکیه به بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال خبر داد.

 

 

*** آمار و ارقام تجارت ایران و ترکیه
 

 

به گزارش سروش، محمد رضوانی‌فر با بیان اینکه مجموع تجارت (صادرات و واردات) ایران با ترکیه در ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است، اظهار داشت:

در این مدت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده که به لحاظ وزن ۱۲ و نیم درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

 

 

وی درباره میزان واردات ایران از ترکیه در ۹ ماهه سال جاری هم گفت:

در این مدت ۳ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه در این مدت شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.

 

 

*** حجم مبدلات تجاری اریان و ترکیه
 

 

به گزارش سروش، رئیس کل گمرک در پایان و با اشاره به اینکه حجم ترانزیت مبادله شده بین ایران و ترکیه در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است، بیان داشت:

میزان ترانزیت در مدت زمان یاد شده از مبدا ترکیه یک میلیون تن و میزان ترانزیت از کشورمان به مقصد مرز‌های ترکیه ۶۰۰ هزار تن بوده است که عمدتاً از مرز‌های بازرگان، سرو و پلدشت انجام شد.

در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کامیون از مرز‌های دو کشور تردد کردند که از این تعداد ۱۲۲ هزار دستگاه کامیون‌های خروجی و ۱۵۶ هزار دستگاه کامیون‌های ورودی بودند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه