کد خبر:279977
پ
سید سعید عارفی
مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر تشریح کرد

مشکلات اینترنت و ثبت محدوده‌های معدنی در سامانه کاداستر/ مشکل ثبت محدوده‌های معدنی چه بود؟ + فیلم

مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر ضمن تشریح تاثیرات قطعی و اختلالات اینترنت بر روند فعالیت سامانه کاداستر، در خصوص مشکل ثبت محدوده‌های معدنی در این سامانه توضیح داد.

 

*** جزییات تاثیر مشکلات اینترنت بر فعالیت و نواقص سامانه کاداستر

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، با کندی و اختلال در اینترنت مشکلات بسیاری برای فعالان و کاربران فضای مجازی به وجود آمد و بسیاری از کسب و کارهای نیز با اخلال در کار و معیشت مواجه شدند.

علاوه بر این، مشکل عمده فعالان معدنی با سامانه کاداستر این است که سامانه مذکور با وجود صرف بودجه‌ تعریف شده به اهداف صد در صدی تعیین شده نرسیده است.

به عنوان مثال فعالان معدنی از عدم توانایی در ثبت محدوده‌های اکتشافی در این سامانه انتقاد دارند و این روند را به یک لاتاری تشبیه کردند.

خبرنگار صنایع برای بررسی هر چه بیشتر نواقص سامانه کاداستر و چرایی انتقادات فعالان صنعت معدن از این سامانه و همچنین تاثیرات قطعی و کندی سرعت اینترنت بر روند فعالیت سامانه کاداستر معادن، گفتگوی اختصاصی را با مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر انجام داده است و وی در این گفتگو به تشریح روند رفع نواقص و مشکلات و برنامه‌های آتی سامانه کاداستر پرداخته است که در ادامه ملاحظه خواهید نمود.

 

*** تاثیر اختلالات اینترنت بر فعالیت سامانه کاداستر

 

سید سعید عارفی در ابتدای این گفتگو در پاسخ به تاثیر مشکلات اینترنت کشور بر فعالیت و خدمات دهی سامانه کاداستر، اظهار داشت:

سامانه کاداستر به صورت داخلی فعالیت می‌کند و ارتباطی با خارج از کشور ندارد.

لذا قطع اینترنت بین المللی تاثیری در عملکرد سامانه کاداستر ندارد.

اما اختلالات شبکه‌ای طبیعتا در روند فعالیت سامانه کاداستر تاثیرگذار خواهد بود و زمانی که دسترسی مردم به اینترنت قطع می‌شود طبیعتا این موضوع برای ما نیز چالش برانگیز خواهد بود.

ولی از آنجایی که اساسا سامانه کاداستر یک سامانه لحظه‌ای و برخط نیست و به عنوان مثال در بحث شبکه پرداخت و خدمت رسانی آنلاین نیست، چالش جدی نیز در این حوزه نداشتیم.

هر چند ممکن است مشکلاتی برای مردم ایجاد شده باشد اما اختلالات موقتی چند ساعته مشکلی در روند فعالیت سامانه کاداستر ایجاد نمی‌کند.

 

وی در پاسخ به انتقادات فعالان معدنی نسبت به ایرادات فنی و بحث سرعت متفاوت اینترنت در سراسر کشور، اظهار داشت:

برخی از این مشکلات به شرایط عمومی کشور برمی‌گردد که ما هم دخالتی در این موضوع نداریم اما بخش دیگری به افزایش توان فنی زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در حال حاضر تقویت زیرساخت سخت افزاری سامانه انجام شده است و ایرادهای فنی سامانه را برطرف کردیم.

 

*** مشکل ثبت محدوده‌های معدنی چه بود؟

 

به گزارش سروش، مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر در پایان و در خصوص مشکل پیش آمده برای ثبت محدوده‌های معدنی، اظهار داشت:

مشکلی که وجود داشت این بود که درخواست ثبت محدوده‌های اکتشافی برای مدت طولانی چندین ماه بسته شده بود که بعد از بازگشایی این قسمت چالش‌هایی ایجاد شد؛ از جمله اینکه وقتی در یک زمان مشخص می‌خواهیم ثبت محدوده اکتشافی را آزاد و باز کنیم و تمامی فعالین معدنی نیز می‌خواهند در آن محدوده زمانی و لحظه اول ثبت کنند.

لذا ثبت محدوده به یک نفر می‌افتد و تعداد دیگری که متقاضی ثبت همان محدوده بودند ناراضی می‌شوند.

در واقع مشکل اصلی این بود که مدت زمان زیادی این بخش بسته شده بود و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که دیگر این اتفاق نیفتد تا بقول گفتنی لاتاری نشود و زمانی که این روند اصلاح شد دیگر لازم نیست همه فعالان در یک زمان خاص برای این ثبت مراجعه کنند.

در حال حاضر با برطرف کردن این مشکلات و تقویت زیرساخت در تلاشیم تا روز به روز در روند کارایی سامانه بهبود ایجاد کنیم و امیدوارم مردم هم از این شرایط راضی باشند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه