کد خبر:287713
پ
محبی نژاد
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان:

مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است/ مشکل اصلی صنعت قطعه‌سازی، تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی است

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با بیان اینکه مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، مشکل اصلی صنعت قطعه‌سازی را تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی عنوان کرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با بیان اینکه مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، مشکل اصلی صنعت قطعه‌سازی را تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی عنوان کرد.

 

 

*** ضرورت تدوین اسناد بالادستی
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، آرش محبی‌نژاد درباره الزامات صنعت خودرو، اظهار داشت:

صنعت خودروسازی نیازمند نقشه راه مشخص و تهیه و تدوین اسناد بالادستی است.

این نقشه راه باید به‌گونه‌ای ترسیم و اسناد بالادستی طوری تدوین شود که با تغییر مجلس‌ها و دولت‌ها خللی در آن پیش نیاید.

 

 

وی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به «عباس علی‌آبادی» به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد وزیر جدید صمت از نظر و مشورت بخش خصوصی واقعی و تشکل‌های مردم‌نهاد این بخش بتواند بهترین استفاده ممکن را انجام دهد و ما قطعه سازان نیز آماده‌ایم اتاق فکری در اختیار وزیر قرار دهیم.

 

 

دبیر انجمن قطعه سازان همگن در ادامه گفت:

صنعت قطعه سازی کشور به‌ویژه در آن دسته از قطعاتی که به تولید انبوه رسیده، از توانایی تولید سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برخوردار است، اما مشکل اصلی فعلی این صنعت، تأمین منابع ریالی و ارزی و کمبود نقدینگی است.

 

 

*** مطالبات ۶۰ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان
 

 

وی در ادامه بیان داشت:

اکنون مطالبات زنجیره تأمین از خودروسازان به رقم ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده که ۲۶ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق تعیین تکلیف نشده است.

تحقق برنامه تولید ۱.۷ میلیون دستگاهی خودرو در سال جاری، پیش‌نیازها و ملزوماتی نیاز دارد.

 

 

محبی‌نژاد در ادامه بیان‌ داشت:

وزیر جدید صمت در راستای این برنامه دو راه دارد؛ نخست، اینکه زیرساخت‌های تحقق تولید را فراهم کند و دوم، اینکه برنامه تولید را اصلاح کند.

مهمترین مورد برای تحقق برنامه یاد شده، تأمین دست‌کم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی این صنعت، همراه با تأمین مواد اولیه و ارز مورد نیاز است.

 

 

به گزارش سروش، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان در پایان با اشاره به سبقه وزیر جدید صمت در مپنا و تلاش‌های انجام شده در این شرکت برای برقی سازی خودروها، تاکید کرد:

در این زمینه به‌جز اجزا و قطعاتی که در خودروهای برقی و احتراقی یک است، در قطعات برقی خودروها نیازمند اقدامات جدی هستیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه