کد خبر:298918
پ
عبدالملکی
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی:

منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه ایجاد می‌شود/ با ۲۱ کشور جهان در حال مذاکره برای ایجاد منطقه آزاد مشترک هستیم

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی از ایجاد منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه و مذاکره با ۲۱ کشور جهان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک خبر داد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی از ایجاد منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، عراق و سوریه و مذاکره با ۲۱ کشور جهان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک خبر داد.

 

 

*** ایجاد مناطق آزاد بین ایران، عراق و سوریه
 

 

به گزارش سروش، حجت الله عبدالملکی به موضوع منطقه آزاد مشترک اشاره و بیان کرد:

ایران ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای دیگر را دنبال می‌کند، اما پیگیر منطقه آزاد مشترک سه جانبه نیز است که کشورهای طرف مذاکره، عراق و سوریه هستند.

جهش سرمایه‌گذاری از طریق ایجاد منطقه آزاد سه‌جانبه بین ایران، سوریه و عراق اتفاق می‌افتد و در موضوع اقتصاد بین‌الملل این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه اکنون با ۲۱ کشور جهان در حال مذاکره برای ایجاد منطقه آزاد مشترک هستیم، گفت:

تاکنون با پنج کشور به مرحله امضای سند رسیده‌ایم که این سند یا در قالب تفاهم‌نامه است و یا در متن مصوبات کمیسیون مشترک آورده شده است.

با کشورهای عراق و سوریه به منظور ایجاد منطقه آزاد مشترک صحبت کردیم و طرف‌های مذاکره کننده موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند و منتظر نشست سه‌جانبه هستیم.

 

 

*** ایجاد منطقه آزاد مشترک به نفع سه کشور خواهد بود 
 

 

به گزارش سروش، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان، بیان داشت:

نقطه‌ای که به این منظور مد نظر است، جزو آخرین بخش‌هایی است که از دست داعش خلاص شد اما اکنون امنیت در آن برقرار است و ترانزیت به صورت روان انجام می‌شود.

ایجاد منطقه آزاد مشترک به نفع سه کشور خواهد بود و دسترسی ایران را به منطقه مدیترانه را بسیار آسان می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام///