کد خبر:288012
پ
۴۳۸۰۰۷۱
سروش گزارش می‌دهد:

نفوذ تراشه‌های ممنوعه چینی در زیرساخت‌های آمریکا

تراشه های یک شرکت چینی در سازمان های دولتی آمریکا و کشورهای غربی به طور گسترده به کار رفته در حالیکه سازنده تراشه ها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.

تراشه های یک شرکت چینی در سازمان های دولتی آمریکا و کشورهای غربی به طور گسترده به کار رفته در حالیکه سازنده تراشه ها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.

 

 

*** نفوذ تراشه‌های ممنوعه چینی در زیرساخت‌های آمریکا

 

 

به گزارش سروش، بالاگرفتن تنش بین چین و آمریکا، مردم و دولت این کشور را نسبت به فناوری های چینی محتاط کرده است و سبب شده کسب و کار شرکت های مختلف از تیک تاک گرفته تا DJI( تولید کننده پهپاد) با مشکل روبرو شود.

طبق گزارشی جدید به نظر می رسد با وجود هشدارهای وزارت بازرگانی آمریکا، تراشه های مخصوص رمزگذاری که توسط یک زیرمجموعه شرکت چینی فروخته می شود، در سخت افزارهای شبکه ذخیره سازی ارتش و اطلاعات در سراسر غرب و امریکا به کار می روند. این درحالی است که وزارت بازرگانی آمریکا درباره ارتباط این شرکت با ارتش چین هشدار داده بود.

در جولای ۲۰۲۱ میلادی دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی امریکا شرکت چینی تولید کننده تراشه های رمزگذاری «هوالان میکروالکترونیکز» را به فهرست سیاه خود افزود. شرکت های حاضر در این فهرست در حقیقت شرکتهایی هستند که برخلاف منافع سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا عمل می کنند.

دفتر مذکور به طور خاص اشاره کرده بود هوالان برای دستیابی و تلاش برای دسترسی به برخی کالاهای ساخت آمریکا در جهت نوین سازی ارتش چین، به فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا افزوده شده است.

با این وجود ۲سال پس از این اقدام، هوالان و به خصوص زیر مجموعه آن به نام Initio (شرکتی تایوانی که در سال ۲۰۱۶ میلادی در آن ادغام شد) هنوز تراشه های میکروکنترلر رمزگذاری را به تولید کنندگان هارد درایوهای رمزگذاری شده در غرب می فروشد. نام برخی از مشتریان غربی این شرکت در وب سایت آن عبارتند از ناسا، ناتو، نیروهای ارتش آمریکا و انگلیس.

سوابق فدرال نشان می دهد آژانس های دولتی آمریکا از سازمان هوانوردی فدرال گرفته تا نیروی دریایی ارتش هارددرایوهای رمزگذاری شده که تراشه های این شرکت را دارند، خریده اند.

عدم ارتباط بین هشدارهای وزارت بازرگانی آمریکا و مشتریان دولت های غربی بدان معنا است که تراشه های زیر مجموعه هوالان در عمق شبکه های اطلاعاتی غرب به کار رفته اند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه