کد خبر:294066
پ
۶۲۷۷۴۳۶۳
سروش گزارش می‌دهد:

همکاری ناسا و دانشگاه کالیفرنیا برکلی برای ساخت یک مرکز فضایی جدید

ناسا و «دانشگاه کالیفرنیا برکلی» از همکاری خود برای ساخت یک مرکز فضایی بزرگ در سیلیکون ولی خبر داده‌اند.

ناسا و «دانشگاه کالیفرنیا برکلی» از همکاری خود برای ساخت یک مرکز فضایی بزرگ در سیلیکون ولی خبر داده‌اند.

 

 

*** همکاری ناسا و «دانشگاه کالیفرنیا برکلی» برای ساخت یک مرکز فضایی جدید

 

 

به گزارش سروش، «دانشگاه کالیفرنیا برکلی»(UC Berkeley) و «مرکز تحقیقات ایمز» ناسا به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند یک مرکز فضایی بزرگ دو میلیارد دلاری را در سیلیکون ولی بسازند.

همکاری بین دانشگاه کالیفرنیا برکلی و مرکز تحقیقات ایمز، بیش از دو دهه است که تحت عنوان «مرکز فضایی برکلی» ادامه دارد.

اعضای گروه گفتند که این یک محل آموزشی برای نسل بعدی متخصصان فضایی، از مهندسان و کاشفان گرفته تا رهبران تجاری در صنعت خصوصی رو به رشد فضا خواهد بود.

«یوجین تو»(Eugene Tu) مدیر مرکز تحقیقات ایمز گفت: ماموریت ناسا دو جنبه دارد که یکی از آنها الهام بخشیدن به نسل بعدی کاشفان و دیگری، انتشار فناوری‌ها و تحقیقات ما برای منافع عمومی است.

همکاری بین ناسا و پژوهشگران دانشگاه در راستای این ماموریت قرار دارد.

ساخت و ساز احتمالا در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و فعلا در انتظار تکمیل موفقیت‌آمیز بررسی زیست‌محیطی است.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی قصد دارد نزدیک به ۱۰ درصد از ۱۳۰ هزار متر مربع فضای اداری و امکانات تحقیق و توسعه مرکز جدید را اشغال کند.

 

 

«دن کینگزلی»(Dan Kingsley) از شرکت توسعه‌دهنده املاک تجاری «اس‌کی‌اس پارتنرز»(SKS Partners) که در این پروژه همکاری می‌کند، گفت: طیف گسترده‌ای از صنایع خصوصی آماده اجاره دادن بقیه امکانات هستند.

امید است که مرکز فضایی برکلی به کانونی برای پیشرفت‌ها در زمینه‌های گوناگون، از رباتیک فضایی و علوم سیاره‌ای گرفته تا هوانوردی خودکار تبدیل شود.

 

 

«الکساندر باین»(Alexandre Bayen) استاد مهندسی برق و علوم رایانه دانشگاه کالیفرنیا برکلی گفت:

ما امیدواریم اکوسیستمی را ایجاد کنیم که استعدادهای برکلی بتوانند با بخش خصوصی همکاری داشته باشند و گروه‌های تحقیق و توسعه خود را در آن مستقر کنند. از آنجا که ما در قلب سیلیکون ولی به استعداد و فناوری ناسا نزدیک خواهیم بود، امیدواریم از آن برای مشارکت‌های آینده استفاده کنیم.

همکاری دانشگاه کالیفرنیا برکلی و ناسا علاوه بر تقویت کردن تحقیقات، به رشد گسترده‌تر نیروی کار هوافضا و توسعه همکاری بین دانشگاهیان و ناسا کمک می‌کند.

یوجین تو گفت: ما معتقدیم که تحقیقات و توانایی‌های دانشگاه بزرگی مانند برکلی را می‌توان به کارهایی اضافه کرد که در مرکز تحقیقات ایمز انجام می‌شوند.

ما به یک روش ویژه‌تر می‌خواهیم قابلیت نزدیک شدن به دانشجویان بیشتری را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشیم. همچنین، ما می‌خواهیم امکان توسعه مشارکت‌های بالقوه با اعضای هیئت علمی در آینده وجود داشته باشد.

مرکز فضایی برکلی، فرصت‌هایی را برای متخصصان کنونی حوزه صنعت فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را در فناوری‌های جدیدی مانند یادگیری ماشینی و علم داده‌ها که ممکن است در آن‌ها آموزش ندیده باشند، بهبود ببخشند.

 

 

باین گفت:

ما می‌خواهیم ائتلاف‌های صنعتی را به وجود بیاوریم تا از خوشه‌های تحقیقاتی با محوریت موضوعاتی که برای اهداف ما کلیدی هستند، به ویژه هوانوردی در آینده، انعطاف‌پذیری در محیط‌های ناملایم، مهندسی فرآیندهای زیستی فضایی، سنجش از دور، علم داده و محاسبات حمایت کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه