کد خبر:297517
پ
۶۲۸۷۰۰۲۱
سروش گزارش می‌دهد:

واکنش تند پیونگ‌یانگ به رزمایش‌ زمستانی کره‌جنوبی و آمریکا

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد، کره‌جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) رزمایش‌های مشترک با گلوله‌های واقعی را در نزدیکی مرز کره‌شمالی جهت افزایش آمادگی نظامی برگزار کردند؛ اقدامی که با واکنش تند پیونگ‌یانگ مواجه شد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد، کره‌جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) رزمایش‌های مشترک با گلوله‌های واقعی را در نزدیکی مرز کره‌شمالی جهت افزایش آمادگی نظامی برگزار کردند؛ اقدامی که با واکنش تند پیونگ‌یانگ مواجه شد.

 

 

*** واکنش تند پیونگ‌یانگ به رزمایش‌ زمستانی کره‌جنوبی و آمریکا

 

 

به گزارش سروش، کره‌ جنوبی و ایالات متحده رزمایش‌های مشترکی را با گلوله‌های واقعی در شهر مرزی «پوچئون» واقع در ۴۶ کیلومتری شمال‌شرق سئول برگزار کرده‌اند. البته این رزمایش‌ها از تاریخ ۲۹ دسامبر (۸ دی) آغاز شده و قرار است تا روز جمعه ادامه یابند.

یونهاپ می‌گوید: این اولین رزمایش‌ها با گلوله‌های واقعی ۲ متحد (کره‌جنوبی و آمریکا) در سال ۲۰۲۴ و هدف آن‌ها افزایش و تقویت آمادگی نظامی علیه تهدیدات نظامی کره‌شمالی است.

در این رزمایش ۱۱۰ سامانه تسلیحاتی از کره‌جنوبی و آمریکا شامل تانک های K۱A۲، هواپیماهای جنگی A-۱۹، خودروهای زرهی استرایکر و سیستم‌های توپخانه‌ای شرکت داشتند.

رزمایش‌های اخیر کره‌جنوبی و آمریکا با انتقادات تند و تیز کره‌شمالی مواجه شده است. رسانه مرکزی کره‌شمالی امروز اعلام کرد که کره‌جنوبی سال نو خود را با «اقدامات مخربی» آغاز کرده و شانس درگیری بین دو طرف امسال در «بالاترین» حد خود قرار خواهد گرفت.

اوایل این هفته، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی طی سخنانی اعلام کرد که کشور و حزب حاکم به این نتیجه رسیده‌اند شراکت با کره‌جنوبی و وحدت دوباره با مقامات آن غیرممکن است و باید موضع جدیدی در زمینه روابط شمال-جنوب اتخاذ شود.

وی هم‌چنین روز یکشنبه در جریان پنجمین و آخرین روز از «نشست عمومی مرتبط با کمیته مرکزی حزب کارگران کره»عنوان کرد: ما باید سریعا به بحران هسته‌ای احتمالی پاسخ دهیم و تمامی ابزارهای فیزیکی از جمله نیروهای هسته‌ای را مستقر کنیم.

اولویت اول ما برای سال ۲۰۲۴ تقویت زرادخانه هسته‌ای کشور است و از نیروی دریایی می‌خواهیم ظرفیت‌های نظامی خود را ارتقاء ببخشند.

علاوه بر این، پس از موفقیت کره‌شمالی در پرتاب ماهواره تجسسی نظامی در ماه گذشته میلادی، خبرگزاری مرکزی این کشور پیشتر گزارش کرد، پیونگ‌یانگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر پرتاب کند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه‌های کیم نشان می‌دهند که او در تقویت و تدام آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی مصمم است و ظاهرا به انجام این اقدامات تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه خواهد داد.

اما با این حال، برخی ناظران می‌گویند که کره‌شمالی باید آزمایش‌های مهم دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که موشک‌ها به خوبی کار می‌کنند و قادرند سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه