کد خبر:291205
پ
۶۲۳۱۵۷۴۹
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور:

وجود ۹۰ میلیون هکتار عرصه آبخیزداری در کشور

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور از وجود ۹۰ میلیون هکتار عرصه آبخیزداری در کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور از وجود ۹۰ میلیون هکتار عرصه آبخیزداری در کشور خبر داد.

 

 

*** وجود ۹۰ میلیون هکتار عرصه آبخیزداری در کشور

 

 

به گزارش سروش، حمید نوری درباره آخرین اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری اظهار کرد:

درسال ۱۴۰۲ با توجه به دیدگاه مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده است، به همین جهت می‌توانیم بگوییم در این زمینه به‌خوبی عمل کرده‌ایم.

 

 

وی بااشاره به کاهش حدود ۳۰ درصدی بودجه در سال جاری نسبت به سال گذشته در حوزه آبخیزداری، گفت:

اگرچه تقریبا اقدامات آبخیزداری نسبت به برنامه‌ریزی‌های گذشته در خصوص عملیات آبخیزداری و فعالیت‌هایی همچون آبخیزداری مکانیکی، بیومکانیکی و …کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن بودجه‌های متمم و تهاتر امیدواریم که بتوانیم آنچه را که برنامه‌ریزی کرده‌ایم به میزانی برسانیم که برنامه‌های آبخیزداری سالانه به آن میزان پیش رود.

 

 

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور ضمن بیان اینکه در کشور حدود ۹۰ میلیون هکتار عرصه‌های آبخیزداری وجود دارند که نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت هستند، گفت:

از این مقدار مطالعه حدود ۱۹ میلیون هکتار انجام شده است و می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی جهت اقدامات آبخیزداری انجام شود و عرصه‌های باقی‌مانده که حدود ۷۰ میلیون هکتار هستند نیز به مطالعه تفصیلی- اجرایی نیاز دارند.

 

 

وی اضافه کرد:

در دو فاز مطالعات و اقدامات اگر بخواهیم برای ۹۰ میلیون هکتار برنامه‌ریزی کنیم با میزان بودجه‌ای که در گذشته در موافقتنامه‌ها لحاظ شده بود نمی‌توانستیم انتظار میزان بالایی از مطالعات و اقدامات را داشته باشیم اما با در نظر گرفتن بودجه‌های متمم و تهاتر، فعالیت‌های آبخیزداری می‌توانند شتاب بیشتری گیرند.

 

 

به گزارش سروش، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور در پایان تصریح کرد:

آبخیزداری علاوه بر مجموعه عملیاتی که ما نسبت به آن آگاهی داریم و درمورد آن صحبت می‌کنیم یک مدیریت، حکمرانی و تصمیم است؛ تصمیمی که در بسیاری از مواقع کمک می‌کند که فعالیت سایر نهادها و دستگاه‌ها به‌گونه‌ای شود تا جلوی بسیاری از وقایع و رویدادهایی که موجب تخریب سرزمین است را بگیرد چراکه برخی بخش‌ها نیازمند حفاظت و مراقبت جدی هستند. از جمله این وقایع می‌توان به فرسایش، سیلاب‌ها و … که به عنوان مخاطرات طبیعی از آن‌ها یاد می‌کنیم اشاره کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه