کد خبر:292510
پ
۱۲۲۰۲۲۲_۶۷۰
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

ورود ۲۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان حمل و نقل کشور تا ۱۴۰۳/ ایجاد سامانه اتوبوس برقی شارژی در کرج

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وزارت کشور جهت ورود ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی برای استفاده در حوزه حمل و نقل عمومی درون‌شهری کشور تا یک سال آینده خبر داد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وزارت کشور جهت ورود ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی برای استفاده در حوزه حمل و نقل عمومی درون‌شهری کشور تا یک سال آینده خبر داد.

 

 

*** ورود ۲۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان حمل و نقل کشور تا ۱۴۰۳

 

 

به گزارش سروش، سید سجاد انوشه با اشاره به اینکه مجموعه وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور زمینه ورود ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی را تا یکسال آینده فراهم نموده است، افزود:

با توجه به تکالیف وزارت کشور و شهرداری‌ها در حوزه قانون هوای پاک و نیز رویکرد ویژه دولت سیزدهم و مقام عالی وزارت کشور به برقی سازی حمل و نقل عمومی درون شهری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی به ویژه اتوبوس، ون و تاکسی را در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار داده‌ است.

 

 

وی ادامه داد:

به همین منظور در مرحله نخست، اولین سامانه اتوبوس برقی مدرن شارژی کشور به عنوان اولین طرح برای کلان شهر کرج با همکاری شرکت ایران‌خودرو دیزل امروز دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ در قالب انعقاد قرارداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با حضور مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، مدیران ایران خودرو و مسئولان شهرداری کرج امضاء و از اتوبوس برقی تولید شده رونمایی خواهد شد.

 

 

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها بیان کرد:

اعتبار تعیین شده جهت این تعداد اتوبوس برقی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری کرج پرداخت و مقدمات اجرای اولین سامانه اتوبوس برقی مدرن شارژی کشور در شهر کرج ایجاد شده است. 

 

 

وی گفت:

مشخصات فنی و مسائل مالی و بازرگانی این طرح در کمیته های مربوطه فنی و بازرگانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بررسی شده و با رویکرد ویژه مقام عالی وزارت کشور و ریاست سازمان شهرداری‌ها ودهیاری های کشور با حوزه برقی سازی حمل و نقل عمومی درون شهری کشور قرارداد تأمین ناوگان و زیرساخت شارژ آن با شرکت ایران‌خودرو دیزل به عنوان اولین طرح توسط شهرداری کرج منعقد و ابلاغ می‌شود.

 

 

انوشه در پایان اظهار کرد:

امید است با ورود ناوگان اتوبوس برقی به شهر کرج، شهرداری با برنامه‌ریزی مناسبی، مسیر تردد ناوگان، محل توقف و شارژ را تعیین و مقدمات بهره برداری از این نوع ناوگان را در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کلانشهر کرج فراهم کند.

 

 

صنایعصنعت معدن تجارتمنتخبین انتخاباتروستا کشاورزیسروشپژواکفناوری

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه