کد خبر:291188
پ
۵۷۳۰۱۸۵
سروش گزارش می‌دهد:

وزنه‌برداری قهرمانی بانوان جهان؛ هر چهار نماینده ایران در گروه B

لیست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ بانوان جهان به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک پاریس امروز منتشر شد که براساس آن هر چهار نماینده کشورمان در گروه B به مصاف حریفان خواهند رفت.

لیست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ بانوان جهان به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک پاریس امروز منتشر شد که براساس آن هر چهار نماینده کشورمان در گروه B به مصاف حریفان خواهند رفت.

 

 

*** وزنه‌برداری قهرمانی بانوان جهان

 

 

به گزارش سروش، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان روزهای ۱۳ تا ۲۶ شهریور در ریاض عربستان برگزار می‌شود. رقابت‌هایی که یکی از مراحل اصلی انتخابی بازی‌های المپیک پاریس است و اهمیت آن برای وزنه‌برداران سراسر جهان به جهت کسب سهمیه بسیار بالاست.

تیم بانوان که قرار بود با ۶ وزنه‌بردار شامل ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم، الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم، سیده‌الهام حسینی و پریسا نورعلی در دسته ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ‌حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم راهی این مسابقات شود، به دلیل ترک اردو توسط دو وزنه‌بردار (پریسا نورعلی و زینب شیخ حسن ارباب) تیم ملی با چهار وزنه‌بردار راهی هانگژو خواهد شد که هر چهار نماینده کشورمان در گروه B رقابت خواهند کرد.

در گروه B دسته ۶۴ کیوگرم، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی نخستین نمایندگان کشورمان هستند که ۱۹ شهریور به روی تخته می‌روند. در استارت لیست اولیه نام کشاورز برای دسته ۵۹ کیلوگرم ثبت شده بود که با تصمیم کادر فنی دسته وزنی وی به ۶۴ کیلوگرم ارتقا یافته است.

رکورد ورودی ریحانه کریمی ۲۰۲ کیلوگرم و فاطمه کشاورز ۲۰۱ کیلوگرم است که در این دسته بیشترین ورودی از آن دو بانوی کلمبیایی با ورودی ۲۳۶ کیلوگرم است. در این دسته ۴۶ وزنه‌بردار در چهار گروه حضور دارند.

الهه رزاقی سومین نماینده ایران است که در دسته ۷۶ کیلوگرم گروه B با ورودی ۲۱۵ کیلوگرم به روی تخته می‌رود. در این دسته ۳۱ وزنه‌بردار حضور دارند که دو بانوی کلمبیایی با ۲۴۵ کیلوگرم در صدر این لیست قرار دارند.

سیده‌الهام حسینی آخرین نماینده ایران است که ۲۴ شهریور در دسته ۸۱ کیلوگرم با ورودی ۲۳۵ کیلوگرم در گروه B به روی تخته می‌رود. حسینی تنها نماینده‌ای است که در دسته المپیکی وزنه می‌زند و شانس سهمیه ایران در بخش بانوان خواهد بود. در این دسته ۳۷ وزنه‌بردار حضور دارند که دو بانوی چینی بیشترین ورودی را دارند.

 

 

برنامه مسابقات وزنه‌برداری جهانی عربستان بانوان ایران به شرح زیر است:

یکشنبه ۱۹ شهریور:

گروه B دسته ۶۴ کیلوگرم بانوان: فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی از ساعت ۱۷

پنجشنبه ۲۳ شهریور:

گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان: الهه رزاقی از ساعت ۱۴:۳۰

جمعه ۲۴ شهریور:

گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان: سیده‌الهام حسینی از ساعت ۱۲ ظهر

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه