کد خبر:299838
پ
ایری
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بدون مردمی‌سازی محقق نمی‌شود/ بخش خصوصی گره گشای بحران انباشت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بدون مردمی‌سازی محقق نمی‌شود، بخش خصوصی را گره گشای بحران انباشت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی دانست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بدون مردمی‌سازی محقق نمی‌شود، بخش خصوصی را گره گشای بحران انباشت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی دانست.

 

 

*** الزامات تحقق شعار سال
 

 

به گزارش سروش، عبدالجلال ایری با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت:

در سال‌های اخیر شاهدیم رهبر معظم انقلاب در بیانات واژه‌های “تولید”، “رشد اقتصادی” “کاهش تورم” و “رفع موانع کسب و کار‌ها” را مورد تاکید قرار داده و همواره مسئولان را به عملیاتی کردن شعار‌های سال سفارش کرده است در همین راستا نیز معظم له بسیار حکیمانه سال ۱۴۰۳ را سال” جهش تولید با مشارکت مردم” نامیده اند.

 

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به ضرورت تسهیل حضور مردم در اقتصاد و مردی سازی اقتصاد کشور تاکید کرده اند عنوان کرد:

بی تردید بهبود وضعیت اقتصادی کشور، رشد و توسعه همه جانبه در گروی حضور مردم در اقتصاد است، چرا که دولت به تنهایی توان کشیدن این بار سنگین را ندارد و در همین راستا نیز سیاستگذاری و قانونگذاری‌های متعددی برای جهش تولید و واگذاری امور اقتصادی از دولت به مردم در راستای کاهش تصدی گری دولتی و افزایش نقش مردم در اقتصاد انجام شده است.

 

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در تمامی حوزه‌ها گره گشا و فرصت بی نظیر برای پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:

امروز در اکثر بخش های صنعتی کشور از جمله در حوزه ساخت مسکن نیازمند حضور مردم و فعالان بخش خصوصی هستیم.

یقیناً تعهد ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بدون حضور فعال و موثر مردم و مشخصاً مردمی سازی ساخت مسکن، محقق نخواهد شد‌.

در قانون جهش تولید مسکن نیز بر خلاف تصور عموم مردم دولت به صورت مستقیم مکلف به مسکن‌سازی نبوده و بلکه قانون گذار تاکید داشته دولت زمینه و شرایط را برای ساخت مسکن توسط مردم، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان بزرگ فراهم کند تا ضمن رونق کسب و کار‌‌ها و به حرکت درآمدن موتور اقتصاد کشور، از ایجاد تورم احتمالی نیز جلوگیری شود.

البته که در سال‌های اخیر تدابیر بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و واگذاری زمین‌ها به مردم در شهر‌ها و روستا خود این مسیر را تسهیل کرده است.

 

 

*** دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند
 

 

به گزارش سروش، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان و با بیان اینکه دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند و تا حد امکان باید از واگذاری پروژه‌های به بخش خصوصی توانمند استقبال کند تاکید کرد:

هم اکنون با بحران شدید در حوزه انباشت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی مواجه هستیم و دولت توان مالی لازم برای تکمیل آنها را ندارد.

بی تردید راه برون رفت از این وضعیت ایجاد اشتیاق و انگیزه برای حضور بخش خصوصی و استفاده از سرمایه و ظرفیت مردم است.

در همین راستا نیز مجلس گام‌های بسیار خوبی را برداشته و علاوه بر احکام مناسبی که در قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه تصویب کرده، لایحه مشارکت عمومی _خصوصی را نیز مورد بررسی قرار داده که این خود زمینه حضور بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم ‌می‌کند.

مجلس آمادگی دارد تا همراه با دولت شرایطی را برای حضور مردم در اقتصاد و رونق تولید و توسعه همه جانبه کشور فراهم کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش