کد خبر:300642
پ
article (1)
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد:

پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌‌بنیان حوزه ساختمان و حمل‌و‌نقل

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل خبر داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل خبر داد.

 

 

*** پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌‌بنیان حوزه ساختمان و حمل‌و‌نقل

 

 

به گزارش سروش، دکتر محمدصادق خیاطیان در حاشیه دومین روز برگزاری رویداد «تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل» در جمع خبرنگاران، یکی از مأموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی را حمایت از توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت:

به‌هم‎رسانی طرف عرضه و تقاضا یکی از اقداماتی است که در صندوق نوآوری دنبال می‌شود و به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: برگزاری رویداد «تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل» و رویدادهایی از این جنس، کمک می‌کند تا طرف تقاضا، نیازهای خود را اعلام کند و از ظرفیت و توانمندی‌های خوب شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان طرف عرضه استفاده کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حوزه ساختمان و حمل‌و‌نقل که توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود، از گستردگی خوبی برخوردار است و حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 

خیاطیان تأکید کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ساختمان و حمل‌و‌نقل پرداخت شده است.

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به شعار «مهار تورم، رشد تولید» گفت: در همین راستا، بسته رشد تولید دانش‌بنیان را طراحی کرده‌ایم و در مجموع ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است و درحال پرداخت به شرکت‌های دانش‌بنیانی هستیم که توانایی رشد تولید دانش‌بنیان دارند. از این مبلغ حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه مسکن و حمل‌و‌نقل اختصاص دارد که نشان‌دهنده توانایی بالای شرکت‌های دانش‌‌بنیان فعال این حوزه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جهش دانش‌بنیان تصریح کرد: این قانون فرصت بسیار مغتنمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپایی است که به بلوغ و درآمد کافی نرسیده‌اند. در قانون اول دانش‌بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ و نیز قانون جهش تولید دانش‌بنیان که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: بُعد پراهمیت این موضوع نیز، سرمایه‌گذارانی هستند که قصد دارند در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و حوزه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این گروه از سرمایه‌گذاران نیز از اعتبار مالیاتی برخوردار شده‌اند.

 

به گزارش سروش، خیاطیان خاطرنشان کرد: بر اساس احکام دائمی قانون جهش دانش‌بنیان، از محل حقوق ورودی ماشین‌آلات، گمرک و عوارض صادراتی، منابع خوبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها پیش‌بنی شده است. در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز تحت عنوان بند ز تبصره ۶ ، حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای این حوزه دیده شده که ۴ هزار میلیارد تومان آن در اختیار معاونت علمی و فناوری و ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌گیرد که در حال پرداخت است.

 

 

 

انتهای پیام///