کد خبر:294165
پ
۶۲۷۷۶۸۴۸
سروش گزارش می‌دهد:

پنتاگون نیروهای دفاعی و مشاوران خود را به خاورمیانه می‌فرستد

پنتاگون مستشاران نظامی، از جمله یک ژنرال تفنگداران دریایی خبره در جنگ شهری به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است تا در برنامه‌ریزی برای هرگونه حمله زمینی به غزه کمک کنند و پیش‌بینی شده تا چند روز قبل از حمله به غزه، چندین سامانه پدافند هوایی پیشرفته با سرعت به منطقه برسد.

پنتاگون مستشاران نظامی، از جمله یک ژنرال تفنگداران دریایی خبره در جنگ شهری به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است تا در برنامه‌ریزی برای هرگونه حمله زمینی به غزه کمک کنند و پیش‌بینی شده تا چند روز قبل از حمله به غزه، چندین سامانه پدافند هوایی پیشرفته با سرعت به منطقه برسد.

 

 

*** پنتاگون نیروهای دفاعی و مشاوران خود را به خاورمیانه می‌فرستد

 

 

به گزارش سروش، به گفته یک مقام آمریکایی ژنرال جیمز گلین، نظامی خبره در جنگ‌های زمینی قبلا به رهبری عملیات نیروهای عملیات ویژه در عراق علیه داعش کمک کرده و در فلوجه در برخی از شدیدترین نبردهای شهری خدمت کرده است.

این مقام گفت که گلین همچنین در مورد چگونگی کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ شهری مشاوره خواهد داد. گفته شده رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی یک عملیات زمینی در مقیاس وسیع در محیطی است که در آن حماس سال‌ها فرصت داشته تا شبکه‌ای از تونل‌ها و تله‌ها را آماده کند.

 

 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت که گلین و سایر افسران نظامی که به تل آویو مشاوره می‌دهند «تجربیاتی دارند که با انواع عملیات‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد، مناسب است».

 

 

یک مقام آمریکایی ناشناس گفت که مشاوران در جنگ شرکت نخواهند کرد. این تیم نظامی یکی از چندین اقدام سریعی است که پنتاگون برای جلوگیری از تبدیل شدن درگیری شدید بین رژیم صهیونیستی و حماس به یک جنگ گسترده‌تر، انجام می‌دهد. آمریکا همچنین در تلاش است از پرسنل آمریکایی محافظت کند که در چند روز گذشته بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

 

کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور  آمریکا روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرد تا او را در مورد «حمایت ایالات متحده از اسرائیل و تلاش‌های مستمر برای بازدارندگی منطقه‌ای و استقرار نظامی جدید ایالات متحده» مطمئن کند.

 

 

روز دوشنبه، پادگان نظامی آمریک در تنف سوریه بار دیگر مورد حمله قرار گرفت، این بار توسط دو پهپاد. پهپادها سرنگون شدند و هیچ آسیبی گزارش نشد. این آخرین اپیزود بیش از ده‌ها مورد در هفته گذشته بود که مکان‌های نظامی آمریکایی در خاورمیانه پس از انفجار مرگبار در بیمارستانی در غزه مورد حمله موشکی یا پهپادی قرار گرفتند. پنجشنبه گذشته ناوشکن یو اس اس کارنی چهار موشک کروز را که از یمن شلیک شده بود سرنگون کرد که پنتاگون گفته است احتمالاً به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند. در پاسخ، در آخر هفته، پنتاگون اعلام کرد که چندین گردان سامانه دفاع موشکی پاتریوت و یک سامانه دفاعی منطقه‌ای ترمینال ارتفاع بالا را به خاورمیانه می‌فرستد و همچنین ناو گروه آیزنهاور را به سمت فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌فرستد. این کشتی قبلاً در مسیر دریای مدیترانه شرقی بود. این تغییر به این معنی است که نیروی دریایی یک گروه ناو هواپیمابر در سواحل سرزمین‌های اشغالی خواهد داشت – گروه ناو هواپیمابر فورد – و دیگری به نام آیزنهاور که احتمالاً برای دفاع از نیروهای آمریکایی وصهیونیست از دریای سرخ یا خلیج عمان مانور می‌دهد.

 

 

ژنرال رایدر گفت:

ما به انجام کارهایی که برای محافظت و حفاظت از نیروهایمان نیاز داریم ادامه خواهیم داد و تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. هیچ کس نمی‌خواهد شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشد. اما ما در حفاظت از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد.

 

 

به گفته یک مقام آمریکایی واشنگتن همچنین به مقامات صهیونیست توصیه کرده است که هر گونه حمله زمینی را به تأخیر بیندازند و گفته است که این به آمریکا اجازه می دهد تا با شرکای منطقه‌ای خود برای آزادی گروگان‌های بیشتر همکاری کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه