کد خبر:298841
پ
خاندوزی
سروش گزارش می‌دهد:

پیشنهاد وزیر اقتصاد برای تشکیل کارگروه مشترک تامین مالی بین بورس و بانک مرکزی/ جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند گره گشا باشد

وزیر اقتصاد پیشنهاد داد کارگروه مشترک تامین مالی بین بورس و بانک مرکزی در راستای سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور تشکیل شود.

وزیر اقتصاد پیشنهاد داد کارگروه مشترک تامین مالی بین بورس و بانک مرکزی در راستای سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور تشکیل شود.

 

*** وزیر اقتصاد در همایش مالی اسلامی چه گفت؟

 

به گزارش سروش، سید احسان خاندوزی با اشاره به اینکه در آستانه اجرای برنامه هفتم هستیم، اظهار داشت:

با توجه به اینکه اجرای هفتمین برنامه توسعه کشور از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

هر چقدر که در بخش‌های مختلف برنامه ششم از جمله موضوع بهره‌وری، شمول مالی و عدالت اقتصادی کوتاهی کردیم، واجب است در برنامه هفتم این عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

 

وی در نهمین همایش مالی اسلامی، تاکید کرد:

در ابتدای دهه ۹۰ عقب ماندگی‌های کمی با کشورهای اسلامی در مباحث صنعت مالی داشتیم اما در سال ۲۰۲۳ در شاخص‌های تامین مالی اسلامی رتبه سوم را داشتیم و با وجود چند سال رکود در تحولات، ابزارها و نهادها در حوزه صنعت ملی، جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند گره گشا باشد.

 

*** پیشنهاد وزیر اقتصاد برای تشکیل کارگروه مشترک تامین مالی بین بورس و بانک مرکزی

 

به گزارش سروش، وزیر اقتصاد در پایان و با بیان اینکه به پیشنهادهای کاربردی انجمن مالی اسلامی نیاز داریم، بیان داشت:

پیشنهاد مشخص من این است که کارگروه مشترک بین بورس و بانک مرکزی و سایر اضلاع که در تامین مالی حضور دارند را ایجاد کنیم که سیاست‌گذاری مبتنی بر پیشنهادات ارایه شده در این کارگروه باشد.

اردیبهشت ماه سال آینده پیشنهادات سیاسی ارایه شده در همایش نهم مالی اسلامی که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته در سال اول برنامه هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ایده‌های کارشناسی شده مورد اجرا قرار بگیرد و معتقدم کشور باید بیش تر از این ظرفیت نخبگانی انجمن مالی اسلامی استفاده کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش