کد خبر:278794
پ
N82970478-72436190
معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات ساتبا پاسخ داد

چرا بدهی ساتبا به سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر پرداخت نشده است؟

معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات ساتبا در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی برق و پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر توضیحاتی ارائه داد.

معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات ساتبا در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی برق و پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر توضیحاتی ارائه داد.

 

*** وضعیت خرید تضمینی برق

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، آرش امیدی در خصوص اینکه هم اکنون وضعیت خرید تضمینی برق به چه صورت است، اظهار داشت:

از دو روش خرید تضمینی انجام می شود. تاکنون در برنامه دولت سیزدهم تنها روشی که انجام میشود همان خرید تضمینی از محل ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف بوده است و از آن محل تا کنون حدود ۹۵۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است.

به دلیل عدم پرداخت سرمایه به سرمایه گذاران یک مقدار بدهی برای ساتبا و وزارت نیرو ایجاد شده است و باعث بروز مشکلاتی شده است.

برای همین در دولت سیزدهم برنامه‌های جدیدی اندیشیده شده است.

تا کنون مصوبه تولید حدود چهار هزار مگاوات گرفته و مناقصه برگزار شده است و کار‌های اجرایی آن در حال انجام است که به مرحله احداث برسد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بدهی ساتبا پایان شهریور پرداخت نشده است، گفت:

در ماده شصت و یک پیش بینی شده بود که از محل سوخت‌های صرفه جویی شده باید این بدهی تامین می شد اما متاسفانه از سال ۸۹ که این قانون تصویب شد، این بودجه هیچ موقع در قوانین بودجه سنواتی دیده نشد. سال گذشته برای اولین بار پیش بینی شد و به تصویب هیأت دولت رسید و هم اکنون متاسفانه هم چنان در چرخه بین وزارت نفت و سازمان برنامه برای نحوه اجرا در چرخش هست، چرا که یک ایرادی را شرکت ملی گاز مطرح کردند. تاکنون نامه نگاری‌هایی برای اجرایی شدن از طریق کمیسیون‌های مختلف با سازمان برنامه صورت گرفته است.

 

*** پرداخت قرارداد‌های گذشته به چه صورت است؟

 

به گزارش سروش، معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات ساتبا در پایان و در خصوص اینکه پرداخت قرارداد‌های گذشته به چه صورت است، اعلام کرد:

پرداخت قرار داد‌های گذشته قطعا ادامه خواهد داشت و همه قرارداد‌هایی که پروانه گرفتند و به قرارداد نرسیده اند یا منعقد شدند و اجرا نشده اند و روش پرداخت آن‌ها همان ماده ۶۱ خواهد بود و مبنای آن سوخت صرفه جویی شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه