کد خبر:298494
پ
صادرات
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام تصویب شد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام خبر داد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام خبر داد.

 

 

*** کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام تصویب شد
 

 

به گزارش سروش، ولی‌اله جعفری درباره صادرات محصولات خام و نیمه خام، گفت:

پس از ابلاغ مصوبه مورخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و افزایش چند برابری نرخ عوارض و در نتیجه تاثیر کاهنده آن بر سودآوری شرکت‌ها، این سازمان اقدام به پیگیری از مراجع ذیصلاح مبنی بر بازنگری در مصوبه یاد شده کرد.

متعاقب پیگیری‌های انجام شده، اخیرا کمیسیون اقتصادی دولت و هیات دولت اقدام به بازنگری در نرخ عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و کاهش آن کرده است.

طبق مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، چنانچه کاهش نرخ عوارض صادراتی بر عملکرد ناشران اوراق بهادار تاثیر با اهمیت داشته باشد، ناشر باید موضوع را به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.

 

 

به گزارش سروش، بعد از تصویب وصول عوارض صادراتی در قانون بودجه ۱۴۰۲  و ابلاغ آن توسط دولت،  دستور موقتی از سوی  دیوان عدالت اداری در خصوص توقف  وصول  عوارض صادراتی صادر شده بود. مدتی بعد با اعتراض و  شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری این دستور موقت لغو میشود.

در ادامه وصول عوارض کامل مرتبط با اقلام صادراتی از طریق گمرک ابلاغ میشود. مدتی بعد نیز ذی نفعان و فعالان اقتصادی نسبت به این  موضوع اعتراض کردند و وزیر صمت  خبر از اصلاح اعداد و ارقام عوارض صادراتی در صورت تصویب در دولت داده بود.

 

 

 

انتهای پیام///