کد خبر:291459
پ
IMG_20230831_094944
سروش گزارش می‌دهد:

کره شمالی یک حمله اتمی شبیه‌سازی‌شده به کره جنوبی انجام داد

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، ارتش این کشور در واکنش به «مانورهای جنگی تهاجمی ماجراجویانه» همسایه جنوبی با آمریکا، یک حمله اتمی شبیه‌سازی‌شده به کره جنوبی انجام داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، ارتش این کشور در واکنش به «مانورهای جنگی تهاجمی ماجراجویانه» همسایه جنوبی با آمریکا، یک حمله اتمی شبیه‌سازی‌شده به کره جنوبی انجام داد.

 

*** کره شمالی یک حمله اتمی شبیه‌سازی‌شده به کره جنوبی انجام داد

 

 

به گزارش سروش، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA به نقل از بیانیه ستاد کل ارتش خلق کره اعلام کرد: ارتش کره شمالی چهارشنبه شب یک مانور اتمی تاکتیکی را با شبیه‌سازی حملات زمین سوخته به مراکز فرماندهی اصلی و فرودگاه‌های عملیاتی ارتش کره جنوبی برگزار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یگان اتمی تاکتیکی ارتش کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد و به درستی ماموریت خود برای حمله اتمی از طریق شلیک‌های هوایی در ارتفاع ۴۰۰ متری از پیش تعیین شده بر فراز جزیره هدف را انجام داد.

این مانور در واکنش به پرواز روز چهارشنبه جنگنده‌های کره جنوبی با بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۱بی آمریکا در چهارچوب مانورهای مشترکشان موسوم به «سپر آزادی اولچی» انجام شد. بمب‌افکن‌های بی-۱بی آمریکا می‌توانند تسلیحات اتمی حمل کنند و از نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در مانورهای واشنگتن با کره جنوبی شرکت کرده‌اند.

طبق بیانیه ستاد کل ارتش کره شمالی، این بمب‌افکن‌های آمریکایی در حال تمرین یک «حمله اتمی پیشگیرانه» علیه کره شمالی بودند.

 

 

در ادامه این بیانیه آمده است:

مانور اتمی پیونگ‌یانگ با هدف ارسال پیامی شفاف به دشمنان انجام شد تا بار دیگر به اراده قاطعانه کره شمالی و توانایی‌های تلافی‌جویانه اساسی‌اش پی ببرند.

کره شمالی بارها آمریکا و کره جنوبی را به استفاده از مانورهای مشترک برای تمرین یک حمله اتمی یا به طور کلی حمله به پیونگ‌یانگ متهم کرده است.  

در همین حال، کارین جین-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری اعلام کرد، دولت واشنگتن تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم می‌کند اما همچنان به اتخاذ یک رویکرد دیپلماتیک برای برگزاری گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ متعهد است.

وی افزود: این پرتاب موشکی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود. ما همچنان به اتخاذ یک رویکرد دیپلماتیک نسبت به کره شمالی متعهد هستیم و مجددا از پیونگ‌یانگ می‌خواهیم تا به پای میز مذاکره بیاید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه