کد خبر:296225
پ
۶۲۸۲۵۷۳۴
سروش گزارش می‌دهد:

کمک‌های نظامی جدید آلمان به اوکراین

آلمان از کمک‌های جدید نظامی به اوکراین خبر داد و یک بیانیه رسمی را در وبگاه دولت فدرال آلمان منتشر کرده که در آن فهرستی از تسلیحات، سیستم‌ها و خودروهای اهدایی به کی‌یف مشاهده می‌شوند.

آلمان از کمک‌های جدید نظامی به اوکراین خبر داد و یک بیانیه رسمی را در وبگاه دولت فدرال آلمان منتشر کرده که در آن فهرستی از تسلیحات، سیستم‌ها و خودروهای اهدایی به کی‌یف مشاهده می‌شوند.

 

 

*** کمک‌های نظامی جدید آلمان به اوکراین

 

 

به گزارش سروش، «مارتین ایگر» سفیر آلمان در اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که اوکراین دو سیستم پدافند هوایی IRIS-T دیگر را جهت محافظت در برابر حملات روسیه در زمستان ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ دریافت خواهد کرد که مجموع آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی به ۵ عدد خواهد رسید.

روزنامه آلمانی بیلد در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به نقل از منابعی در وزارت دفاع آلمان گزارش داد، این کشور قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در سال ۲۰۲۴ دو برابر کند و این کمک‌ها را از ۴ میلیارد یورو به ۸ میلیارد یورو افزایش دهد.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان این افزایش برنامه‌ریزی شده را «یک سیگنال قوی برای اوکراین» توصیف کرد.

 

 

طبق گزارش پایگاه خبری «صدای جدید اوکراین»، بخشی از این کمک‌ها که در وبگاه دولت فدرال آلمان منتشر شده به شرح زیر می‌باشد:

۲۵۰ مجموعه ابزار با مواد منفجره
۲۵ فاصله‌یاب لیزری
۳۸۴۰ گلوله توپ با کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری
۲ دستگاه خودرو برای مرزبانان
۵ سیستم برای شناسایی پهپادها
۱۵ تفنگ بسیار دقیق با گنجایش ۶۰ هزار گلوله
۴۳۵ تفنگ اچ‌ال‌آر ۳۳۸ بسیار دقیق

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

آلمان به عنوان دومین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به کی‌یف پس از آمریکا همچنین پس از بروز نگرانی از تغییر تمرکز بر جنگ خاورمیانه که نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت از اوکراین را برانگیخته، به دنبال اطمینان خاطر دادن به کی‌یف است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه