کد خبر:293607
پ
۴۶۶۰۲۳۳
سروش گزارش می‌دهد:

گرمایش زمین زندگی در برخی نقاط جهان را برای انسان غیرممکن می‌کند

نشانه‌های تغییر آب و هوا در همه جا دیده می‌شود، از آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی گرفته تا سیل‌های ناگهانی و افزایش دما.

نشانه‌های تغییر آب و هوا در همه جا دیده می‌شود، از آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی گرفته تا سیل‌های ناگهانی و افزایش دما.

 

 

*** گرمایش زمین زندگی در برخی نقاط جهان را برای انسان غیرممکن می‌کند

 

 

به گزارش سروش، در حال حاضر، یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که همه چیز می‌تواند بدتر شود و دانشمندان گزارش می‌دهند که حتی افزایش اندک در دمای جهانی باعث می‌شود برخی از نقاط زمین برای انسان‌ها بیش از حد گرم باشند.

«دانیل وچلیو»، نویسنده این مطالعه از مرکز آب و هوای ویرجینیا در دانشگاه جورج میسون، می‌گوید: «تا زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو ادامه داشته باشد، گرمایش زمین ادامه خواهد داشت.»

وچلیو گفت: «پیام اصلی این است که ما باید گرمایش جهانی را تا جایی که می‌توانیم به حداقل برسانیم. ما باید کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سریع‌ترین زمان ممکن تسریع کنیم تا از بدترین اثرات جلوگیری کنیم.»

در این مطالعه، دانشمندان از آستانه‌های دمایی مبتنی بر فیزیولوژیکی اندازه گیری شده در آزمایشگاه در طیف وسیعی از دمای هوا و رطوبت نسبی استفاده کردند.

این تیم افزایش دمای جهانی را از ۱.۵ درجه سانتیگراد تا ۴ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای زمانی که انقلاب صنعتی شروع شد، مدلسازی کرد. توافق پاریس که در سال ۲۰۱۵ توسط ۱۹۶ کشور از سراسر جهان امضا شد، هدف آن محدود کردن این افزایش‌ها به ۱.۵ درجه سانتیگراد است.

تحقیقات قبلی همین تیم، شواهد جدیدی ارائه کرد که نشان می‌داد بدن انسان تنها می‌تواند محدودیت‌های کمتری را نسبت به آنچه تصور می‌شد تحمل کند. و افراد مسن این عواقب را در سطوح گرما و رطوبت حتی کمتر تجربه می‌کنند.

این مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر دمای جهانی ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد، مناطقی در پاکستان، دره رود سند هند، شرق چین و جنوب صحرای آفریقا ساعت‌های زیادی گرمای بیش از حد تحمل انسان‌ها در هر سال خواهند داشت و حدود ۴ میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مناطق همچنین محل زندگی کشورهای کم درآمد تا متوسط درآمد هستند، جایی که بسیاری از مردم ممکن است در طول موج گرما به تهویه مطبوع دسترسی نداشته باشند.

با افزایش دمای ۳ درجه سانتیگراد، بخش‌هایی از ایالات متحده نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، از جمله غرب میانه و سواحل شرق. آمریکای جنوبی و استرالیا نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

کارشناسان گفته اند احتمالاً جهان تا سال ۲۱۰۰ ۳ درجه سانتیگراد گرم‌تر خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه