کد خبر:299898
پ
۶۲۹۸۴۱۳۶
سروش گزارش می‌دهد:

۲۱ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند

شرکت «اسپیس‌ایکس» روز شنبه ۲۱ ماهواره «استارلینک» را از کالیفرنیا به مدار زمین پرتاب کرد.

شرکت «اسپیس‌ایکس» روز شنبه ۲۱ ماهواره «استارلینک» را از کالیفرنیا به مدار زمین پرتاب کرد.

 

 

*** ۲۱ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند

 

 

به گزارش سروش، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در اواخر روز شنبه ششم آوریل، ۲۱ ماهواره «استارلینک»(Starlink) خود را با موفقیت از پایگاه ساحلی در کالیفرنیا پرتاب کرد.

یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) حامل ماهواره‌های استارلینک در ساعت ۱۰:۲۵ شب به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در سواحل کالیفرنیا بلند شد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن، برای فرود عمودی به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این ششمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود.

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل ۲۱ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا آنها را ۶۲.۵ دقیقه پس از بلند شدن در آنجا مستقر کند.

دو سوم از ۳۳ ماموریت مداری که اسپیس‌ایکس تاکنون در سال ۲۰۲۴ پرتاب کرده، به ساخت شبکه ماهواره‌ای استارلینک اختصاص یافته‌اند که در حال حاضر بیش از ۵۶۵۰ ماهواره عملیاتی را در مدار پایین زمین جای داده است.

این ماموریت، دومین پرتاب استارلینک طی دو روز بود. اسپیس‌ایکس در اوایل صبح جمعه پنجم آوریل، ۲۳ ماهواره را از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش