کد خبر:298125
پ
۱۷۰۸۹۲۰۶۷
تایوان:

۳۳ هواپیمای نظامی چین در اطراف جزیره پرواز کردند

تایوان اعلام کرد که ۳۳ هواپیمای نظامی و ۷ کشتی نیروی دریایی چین را در اطراف این جزیره مشاهده کرده که بزرگترین نمایش قدرت پکن پس از برگزاری انتخابات تایپه محسوب می‌شود.

تایوان اعلام کرد که ۳۳ هواپیمای نظامی و ۷ کشتی نیروی دریایی چین را در اطراف این جزیره مشاهده کرده که بزرگترین نمایش قدرت پکن پس از برگزاری انتخابات تایپه محسوب می‌شود.

 

 

***۳۳ هواپیمای نظامی چین در اطراف جزیره پرواز کردند

 

 

به گزارش سروش، وزارت دفاع تایوان امروز شنبه در بیانیه‌ای عنوان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ هواپیما از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند که در واکنش به این فعالیت‌ها، نیروهای مسلح وضعیت را نظارت کرده و گشت هوایی و دریایی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، دو بالن چینی نیز به هنگام عبور در تنگه حساس تایوان که چین را از این جزیره جدا می‌کند، شناسایی شدند.

این نمایش قدرت در حالی انجام گرفت که به تازگی دو قانونگذار آمریکایی برای دیدار با ویلیام لای چینگ-ته رئیس منتخب جزیره تایوان و هسیائو بیخیم معاون او به تایپه سفر کردند. دولت چین از این دو مقام تایوانی با عنوان جدایی طلب یاد کرده است.

لای در گذشته به صراحت در مورد استقلال تایوان که خط قرمز برای چین است، صحبت کرده و خود را «کارگر عملگرای استقلال تایوان» می‌خواند.

پیش از انتخابات روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تایوان، پکن به رای دهندگان هشدار داده بود که انتخاب لای چینگ-ته به عنوان رئیس دولت تایپه «جنگ و افول» را به همراه خواهد داشت.

اما او موضع خود را تعدیل کرده و وعده داده است که مسیر تسای اینگ-ون رئیس پیشین تایوان را برای حفظ وضع موجود و در عین حال تقویت قابلیت‌های دفاعی دنبال کند.

دو روز پس از انتخابات، «نائورو» یک کشور اقیانوس آرام، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد و به سمت چین روی آورد تا فهرست کوتاه متحدان تایوان به دوازده کشور کاهش یابد.

همچنین بر اساس نتایج انتخابات «تووالو» (یک کشور در اقیانوسیه) نخست وزیر طرفدار تایوان در این کشور کرسی‌های پارلمانی خود را از دست داده و احتمال گرایش این کشور نیز به سمت چین همانند نائورو وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام///